Pasen brengt supers omzet


Feestdagen – We brengen de Pasen weer massaal binnenshuis door. Althans, dat verwachten de supermarkten. Zij rekenen op recordomzetten. De boodschappen tijdens Pasen brengen naar verwachting 776 miljoen euro op, wat 1,5 procent meer zou zijn dan een jaar eerder, meldt marktonderzoeker GfK vrijdag. De stijging is te danken aan de luxere varianten van de eigen merken van de supers, zoals AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux. Maar ook van de gewone eigen merken wordt veel verwacht. Gourmetschotels en buitenlandse kazen zullen dit jaar minder populair zijn. Die plekken in de top 15 van populairste productgroepen worden ingenomen door bakproducten en rundvlees. De lijst wordt aangevoerd door paasbrood, toastjes, ijsdesserts, voorgebakken brood en bakjes met bijvoorbeeld huzarensalade. In februari steeg de totale supermarktomzet met 1,8 procent naar bijna 2,6 miljard euro. Er werd minder verdiend per kassabon, maar dat werd gecompenseerd doordat er vaker boodschappen werden gedaan. Bron: Nu.nl  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid