Paviljoen Het Strandhuys meest favoriete Lipton-terras van Nederland


Verkiezing - Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zijn uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde zetten. Paviljoen Het Strandhuys werd winnaar.

Duizenden horecazaken deden mee aan de competitie en in totaal brachten tienduizenden mensen een stem uit op hun favoriete terras. Paviljoen het Strandhuys in Bergen op Zoom kwam als grote winnaar uit de bus en ging naar huis met een investeringsbudget van 50.000 euro.

De drie horecazaken werden eerder in de competitie al uitgeroepen tot het beste terras van de maanden mei, juni en juli en wonnen daarmee een geldprijs van 10.000 euro. Dankzij hun succesvolle campagnes ontvangen ze nu ook het prijzengeld voor de eerste, tweede en derde plek, respectievelijk 50.000, 30.000 en 15.000 euro.

Paviljoen Het Strandhuys

De hoofdprijs van 50.000 euro ging naar Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, dat zich het komende jaar het meest favoriete terras van Nederland mag noemen. Marc Landa en Robin Mulders, eigenaren van Paviljoen het Strandhuys: “Van het prijzengeld gaat de eerste 10.000 euro naar het personeel, zij mogen zelf weten aan wat voor leuks ze dat willen besteden. Verder gaan we voor aankomend seizoen onze buitenbar vernieuwen, zodat we een nog beter en leuker terras kunnen maken”.

Brasserie de Zeester

Brasserie de Zeester uit Scherpenisse ging er met de tweede plek vandoor. Mede-eigenaar Maikel Goudzwaard: "Het personeel heeft hard geknald om stemmen te vergaren, dat is geweldig om te zien. We willen het personeel dan ook bedanken met een groot feest of andere mooie activiteit. De rest van het geld zullen we gebruiken voor het verbeteren van ons terras."

Eetcafé Blik & Burgers

Eetcafé Blik & Burgers in Zeist won de derde plaats. Emily Boot, mede-eigenaar van Eetcafé Blik & Burgers: "Het personeel heeft er alles aan gedaan om te winnen door hun vrienden, familie en de gasten te vragen om te stemmen. In het laatste weekend hebben we zelfs op de markt gestaan en zijn we de winkels langs geweest. Het geld zullen we inzetten om het personeel en de fans te bedanken. Het resterende bedrag wordt ingezet om het terras te vernieuwen en de speeltuin op te pimpen.

Creatiever

“Gisteren hebben we de drie favoriete terrassen van Nederland mogen verblijden met een cheque en de titel ‘Het Lipton Terras van 2023’. Het was waanzinnig om ook dit jaar weer te zien hoe horecaondernemers massaal actie hebben gevoerd om hun gasten te enthousiasmeren om te stemmen: van winacties en goodiebags tot natuurlijk het gebruik van de tafelstickers en gepersonaliseerd promotiemateriaal met QR-codes. Het lijkt wel of de acties om zoveel mogelijk stemmen in de wacht te slepen met het jaar creatiever worden. Ik ben benieuwd om te zien hoe het investeringsbudget zal worden besteed”, aldus Mark Hanemaaijer, Director Out-of-Home bij Unilever.

Meer prijzen

De afgelopen zomer hebben horeca-eigenaren die in het bezit zijn van een terras én die Lipton Ice Tea schenken, campagne kunnen voeren om de meeste stemmen te krijgen. Eerder gingen er vier maand winnaars met een geldbedrag van 10.000 euro vandoor. Tijdens de uitreiking van de nationale winnaars is er ook twee keer een geldbedrag van 10.000 euro uitgereikt aan horeca-eigenaren die de meeste stemmen wisten te vergaren via de verkoop van Lipton Green Zero Sugar 20cl horecafles. Waterskicentrum in Zeumeren en Café Biessels in Nijmegen sleepten deze prijs in de wacht.

Bron: Lipton/@FoodClicks

Eetcafé Blik & Burgers In Zeist was winnaar van de derde plaats
Brasserie de Zeester uit Scherpenisse won de derde plek

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht

Unilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen

IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.

Lees bericht



Succesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience

Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.

Lees bericht

Unilever profiteert vooral van prijsverhogingen

Analyse – Unilever heeft mooie cijfers zien over het afgelopen half jaar en dus was AEX blij. Maar de winstgroei van 21% kwam toch vooral door prijsverhogingen, want in aantallen verkochte producten deed het internationale voedingsconcern het minder. Vooral in Europa.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid