Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage


De Double Starchaser en de Double Sunlover, twee ijsproducten van Magnum / Foto bij: Unilever

IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.

Volgens een mededeling van de raad van bestuur is het van belang dat Unilever als bedrijf de focus heeft en houdt op de producten waarmee het sterk is. Dat zijn vooral de beautyproducten en producten in persoonlijke verzorging. In een verklaring dinsdag laat het bedrijf weten dat de ijsafdeling daar niet bij past. Eerder al verkocht Unilever ook de  divisie oliën en vetten om dezelfde redenen. Als gevolg van de keuze wil Unilever ook de productiviteit verhogen door het aantal medewerkers terug te brengen. Dit gaat wereldwijd gevolgen hebben voor zo’n 7500 mensen.

De ijsmerken vertegenwoordigen een gezamenlijke omzet van zo’n 8 miljard euro.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Cafetariaomzet groeit in februari met 2,4%

Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.

Lees bericht



Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht



Unilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen

IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid