Pelican Rouge Coffee Roasters behaalt Ecovadis Gold Medal
![](/images/made/uploads/Pelican_Rouge_koffiebrander_1080_720_90.jpg)
Koffie - Pelican Rouge Coffee Roasters heeft de Ecovadis Gold Medal ontvangen. Deze onderscheiding benadrukt de inzet van het merk voor duurzaamheid in de koffie-industrie als het gaat om duurzame werkmethoden en verantwoordelijke sourcing van de koffiebonen.
Ecovadis, het wereldwijd erkende beoordelingsplatform voor duurzaamheid, evalueert bedrijven op basis van hun prestaties op het gebied van milieu, maatschappij en ethiek. De gouden medaille is een erkenning voor de inzet van Pelican Rouge Coffee Roasters op het gebied van duurzaamheid en plaatst de koffiebranderij in de toplaag van ecologisch verantwoorde bedrijven.
In een uitgebreide beoordeling heeft Pelican Rouge laten zien uitstekend te scoren op gebieden zoals milieubelasting, eerlijke arbeidspraktijken en mensenrechten, ethisch verantwoord inkopen en duurzaam produceren. Deze erkenning weerspiegelt de voortdurende inspanningen van het bedrijf om zijn ecologische voetafdruk te minimaliseren en een positieve impact te leveren op de gemeenschappen die het onderhoudt. In 2022 lanceerde Pelican Rouge Coffee een volledig duurzame koffielijn en zette daarmee een standaard voor milieubewuste koffieproductie. Chris Kreyenberg, Managing Director bij Pelican Rouge Coffee Roaster: “Deze prestatie onderstreept onze niet-aflatende toewijding aan duurzaamheid en verantwoordelijke werkmethoden. Wij geloven dat elk kopje Pelican Rouge-koffie niet alleen een uitzonderlijke smaak moet leveren, maar ook onze toewijding aan een duurzamere toekomst moet belichamen."
Selecta Group
Pelican Rouge Coffee Roasters (PRCR) is onderdeel van Selecta Group. PRCR brandt en verpakt al 150 jaar koffie en instant ingrediënten. Het bedrijf is actief in 65 landen en levert het ook private label koffie en ingrediënten voor de capsulemarkt. PRCR is voor het 5e jaar op rij met goud beoordeeld door Ecovadis.
Bron: Selecta/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Restproducten koffie krijgen tweede leven als olie en kleurstof
Verduurzamen – Foodtechbedrijf Selecta en dochterbedrijf Pelican Rouge Coffee Roasters verwerken via het Nederlandse bedrijf Caffe Inc. de restproducten van hun koffieproducten. Koffiepigment en -olie worden gebruikt in onder meer de textiel-, beauty- en voedingsindustrie als grondstof.
Lees berichtMark Schraauwen volgt Michel Driessen op als CEO bij Verstegen
Benoeming - CEO Michel Driessen heeft de dagelijkse leiding van Verstegen Spices & Sauces per 1 juni overgedragen aan CCO Mark Schraauwen. Mark zal de functie van CEO gaan bekleden. Michel Driessen blijft eigenaar van Verstegen en neemt zitting in de Raad van Advies van het Rotterdamse familiebedrijf.
Lees berichtNespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees berichtPaardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtDunkin’ introduceert abonnement met koffie voor €1
Formulenieuws – Koffie- en bakkerijketen Dunkin' introduceert het Dunkin' Koffie Abonnement in Nederland en België. Vanaf donderdag 11 april kunnen koffieliefhebbers elke dag genieten van maximaal drie warme dranken voor slechts €1 per dag.
Lees bericht