Pepsi MAX roept op tot nieuwe kersttradities


Campagne – Pepsi MAX gaat met een nieuwe campagne het kerstimago opfrissen. De campagne ‘Christmas Refreshed’ moet breken met de oude tradities, in dit bijzondere jaar.

Het merk heeft een brede campagne neergezet met jong Brits hiphoptalent en roept mensen op de feestdagen op een eigen manier te vieren en zelf nieuwe tradities te bedenken. De campagne moet het stof wegblazen van de traditionele geluiden van kerst. Dat gebeurt met de hulp van twee opkomende muziektalenten uit het Verenigd Koninkrijk: Kamakaze en TrueMendous.

Vernieuwing

In een tv-commercial geven de jonge rappers een eigen draai aan de kerstcampagne van het merk. Muziek maakt van oudsher deel uit van de merkbeleving van Pepsi MAX. Ook het zoeken naar vernieuwing hoort daar bij. De samenwerking met de twee opkomende hiphopsterren uit het Verenigd Koninkrijk past in die traditie.

Ondersteuning

De nieuwe Christmas Refreshed campagne wordt ondersteund door out-of-home-illustraties en digitale content die mensen moet aanzetten om kerst op te frissen. Het artwork daarvoor bevat de songteksten van de artiesten uit de commercial, samen met verwijzingen als ‘Time for a Christmas Refresh’ en ‘Out with the old, taste the bold’.

Ongewone kerst

Tanja Walther, Marketing Director Benelux voor Pepsi Beverages over de campagne: “Een ongewoon jaar vraagt om een ongewone kerst. Met de eerste kerstcampagne ooit voor Pepsi MAX in Nederland, willen we kersttradities uitdagen. We hebben het gevoel dat het tijd is om oude regels te vernieuwen, tradities aan te passen en kerst op je eigen manier te verfrissen.”

De Pepsi MAX Christmas Refreshed campagne is naast Nederland en het Verenigd Koninkrijk, ook te zien in een aantal andere Europese markten, waaronder Ierland en Scandinavië. Speciaal voor kerstmis is ook deze ludieke campagne bedacht.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

PepsiCo verlaagt zoutgehalte Lays chips met 25%

Introductie – Lay’s, het grootste merk van PepsiCo in Nederland, heeft aangepaste recepturen waardoor het productportfolio 25% minder zout bevat dan vergelijkbare aardappelchips van andere aanbieders in de markt. Met deze stap levert PepsiCo wederom een positieve bijdrage aan het minder consumeren van zout door Nederlandse consumenten.

Lees bericht


Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht

Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht



Thuisbezorgd zet duurzame verpakking in tijdens UEFA-finales

Bezorgdienst – Thuisbezorgd gaat tijdens de UEFA-finales voor het eerst duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Samen met de UEFA en UEFA-partners PepsiCo en Heineken wil het bezorgbedrijf op die manier het gebruik van wegwerpplastic verpakkingen verminderen. Het gaat bij de finales om een test.

Lees bericht

Subway, PepsiCo en Vrumona verlengen samenwerking

Samenwerking  – Subway heeft de samenwerking met PepsiCo en drankenbedrijf Vrumona met vijf jaar verlengd.  Vrumona zal Subway restaurants in heel Nederland tot minstens eind 2027 voorzien van dranken van PepsiCo zoals Pepsi, Pepsi MAX en 7UP en Vrumona eigen merk producten zoals Sisi, Crystal Clear, Sourcy en Sourcy Vitaminwater.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid