PepsiCo steunt Voedselbanken en Rode Kruis
Actie - PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation. Het bedrag maakt onderdeel uit van een wereldwijde donatie van $45 miljoen. De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van lokale gemeenschappen.
In Nederland werkt PepsiCo nauw samen met de Nederlandse Voedselbanken. Daarnaast is er een nieuwe samenwerking van start gegaan tussen PepsiCo en het Nederlandse Rode Kruis. Ook worden er in de komende weken nog een aantal lokale initiatieven uitgevoerd, door de eigen werknemers verzonnen. Om de Voedselbanken te kunnen ondersteunen in deze coronaperiode, biedt PepsiCo COVID-19 ondersteuning via cash donaties om Voedselbanken te helpen bij de aankoop van voedzame producten voor de voedselpakketten die zij aanbieden.
Frontlinie
Wim Destoop, General Manager, PepsiCo North West Europe: “De crisis rondom het coronavirus heeft iedereen in onze samenleving getroffen. Toch is deze verandering het meest acuut merkbaar voor de kwetsbaarste groepen in de samenleving, en voor degenen die zich in de frontlinie van deze crisis bevinden.” Pien de Ruig, bestuurslid communicatie bij de Nederlandse Voedselbanken: “We zijn erg onder de indruk van de donatie. Veel dank namens iedereen, vooral namens de 170 voedselbanken en niet in de laatste plaats namens onze klanten.”
Kwetsbaren
Een tweede samenwerkingsverband is opgezet met het Nederlandse Rode Kruis, dat zich volop inzet om hulp te verlenen aan de meest kwetsbaren in Nederland, en om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dit omvat het steunen van een speciale hulplijn voor mensen die problemen ervaren met COVID-19, waar sinds 16 maart al 18.000 keer gebruik van is gemaakt; een bijdrage aan het “Let op Elkaar netwerk” om betrokken vrijwilligers te koppelen aan mensen die praktische en mentale hulp nodig hebben als gevolg van de quarantaine en de thuisisolatie en het inzamelen van persoonlijke beschermingsmiddelen voor zorgmedewerkers in de frontlinie van deze crisis.
Bron: PepsiCo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees berichtUnilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Lees berichtLay’s laat verhaal zien achter haar duurzaam geteelde aardappels
Campagne – ‘Achter de beste chips, zitten de beste aardappels’, zo luidt de slogan van de nieuwe campagne van Lay’s. Met deze campagne wil het merk haar consumenten bewust maken van de duurzaam geteelde aardappels die worden gebruikt voor het maken van hun chips.
Lees berichtThuisbezorgd zet duurzame verpakking in tijdens UEFA-finales
Bezorgdienst – Thuisbezorgd gaat tijdens de UEFA-finales voor het eerst duurzame voedselverpakkingen gebruiken. Samen met de UEFA en UEFA-partners PepsiCo en Heineken wil het bezorgbedrijf op die manier het gebruik van wegwerpplastic verpakkingen verminderen. Het gaat bij de finales om een test.
Lees berichtISS doneert 1 miljoen kommen soep aan Voedselbanken
Donatie - Facilitair dienstverlener ISS Facility Services is een samenwerking gestart met het sociale soepmerk Soupalicious. Dit partnerschap levert de Nederlandse voedselbanken maar liefst 1 miljoen kommen soep op per jaar. Een prachtige stap om honger door armoede tegen te gaan.
Lees berichtSubway, PepsiCo en Vrumona verlengen samenwerking
Samenwerking – Subway heeft de samenwerking met PepsiCo en drankenbedrijf Vrumona met vijf jaar verlengd. Vrumona zal Subway restaurants in heel Nederland tot minstens eind 2027 voorzien van dranken van PepsiCo zoals Pepsi, Pepsi MAX en 7UP en Vrumona eigen merk producten zoals Sisi, Crystal Clear, Sourcy en Sourcy Vitaminwater.
Lees bericht