Eerste Nederlandse Hans im Glück opent met ludieke ruilactie

Actie – Nieuwe burger- en cocktailbar Hans im Glück viert komst naar Nederland met ‘Tweedehans’-actie voor de Voedselbank. In de week van de opening zijn gasten welkom om houdbare etenswaren mee te nemen en dit ter plekke te ruilen voor iets van de menukaart. Alle ingebrachte items gaan naar de Voedselbank.
De actie, getiteld ‘Tweedehans’, is een knipoog naar het sprookje van de gebroeders Grimm waaraan het merk zijn naam ontleent. In dat verhaal verruilt hoofdpersoon Hans zijn goudklomp uiteindelijk voor... niets, maar voelt zich hierdoor juist lichter en gelukkiger dan ooit. Die gedachte, dat je door te delen en los te laten meer geluk ervaart, vormt de kern van deze actie. ‘Tweedehans is voor ons meer dan een stunt,’ aldus Hugo Kruijssen, Director Netherlands bij Hans im Glück. ‘We willen iets teruggeven aan de stad die ons verwelkomt, en hoe mooi is het dat we dat kunnen doen in samenwerking met de Voedselbank?’
Feelgood
Hans im Glück is geen fastfood, maar een feelgood-bestemming. Met de opening van het restaurant aan het Rembrandtplein zet Hans im Glück zijn internationale expansie voort. De keten telt 97 vestigingen in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En nu dan de eerste in Nederland. Burgers vormen de kern van de kaart, met keus uit vlees, vega en vegan, maar ook de cocktailbar en huisgemaakte frisdranken trekken veel publiek.
Bron: Hans im Glück/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sligro ziet eerste signalen van omzetherstel
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2025 een omzet van € 574 miljoen. Die omzet ligt weliswaar met € 78 miljoen achter ten opzichte van de € 652 miljoen van vorig jaar, maar laat toch een lichte groei zien. Want om de gerealiseerde omzet op een juiste wijze te kunnen vergelijken moet de omzet gecorrigeerd worden met de paasdagen, die dit jaar...
Lees berichtOmzet horeca 6,6% hoger in vierde kwartaal
Analyse - In het vierde kwartaal van 2024 groeide de omzet van de horeca met 6,6% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2023. De omzet van logiesverstrekkers steeg met 3,7%, terwijl eet- en drinkgelegenheden een omzetgroei van 7,8% zagen. Dat blijkt uit een recente analyse van ING over de horeca- en leisuremarkt.
Lees berichtOndernemer start offensief tegen ‘giftige’ reviewcultuur
Actie - Horecaondernemers zijn hun grip op online reputatie kwijt, laat ondernemer Kevin Bruggink weten. Daarom vindt hij het tijd worden voor een eerlijker alternatief.
Lees berichtSligro Food Group ziet winst en omzet groeien in 2024
Groothandel - Sligro heeft 2024 afgesloten met een bedrijfsresultaat van € 43 miljoen (was € 28 miljoen) en ook de winst steeg van € 6 miljoen in 2023 naar € 24 miljoen in 2024. Ook voor dit jaar voorziet de groothandel uit Veghel, ondanks een ingeschatte inflatie van 3 procent en instabiele economie vooruitzichten, toch een bescheiden volumegroei.
Lees berichtHans im Glück opent eerste Nederlandse vestiging
Formulenieuws - De ‘Better Burger’ keten Hans im Glück opent donderdag 17 april de eerste vestiging in Nederland. De locatie wordt de 97ste vestiging van het full-service hospitalitymerk en opent de deuren aan het Rembrandtplein.
Lees berichtSwinkels breidt Cornet-familie uit met Gold Blond (5,8%)
Introductie – Palm Breweries in België, onderdeel van de Nederlandse brouwerij Swinkels, heeft de Cornet-familie uitgebreid met Cornet Gold Blond. Het is volgens de brouwer een verfijnd blond bier met een vol karakter en een lager alcoholpercentage van 5,8%.
Lees bericht