Eerste Nederlandse Hans im Glück opent met ludieke ruilactie


Met de opening aan het Rembrandtplein zet Hans im Glück de internationale expansie voort

Actie – Nieuwe burger- en cocktailbar Hans im Glück viert komst naar Nederland met ‘Tweedehans’-actie voor de Voedselbank. In de week van de opening zijn gasten welkom om houdbare etenswaren mee te nemen en dit ter plekke te ruilen voor iets van de menukaart. Alle ingebrachte items gaan naar de Voedselbank.

De actie, getiteld ‘Tweedehans’, is een knipoog naar het sprookje van de gebroeders Grimm waaraan het merk zijn naam ontleent. In dat verhaal verruilt hoofdpersoon Hans zijn goudklomp uiteindelijk voor... niets, maar voelt zich hierdoor juist lichter en gelukkiger dan ooit. Die gedachte, dat je door te delen en los te laten meer geluk ervaart, vormt de kern van deze actie. ‘Tweedehans is voor ons meer dan een stunt,’ aldus Hugo Kruijssen, Director Netherlands bij Hans im Glück. ‘We willen iets teruggeven aan de stad die ons verwelkomt, en hoe mooi is het dat we dat kunnen doen in samenwerking met de Voedselbank?’

Feelgood

Hans im Glück is geen fastfood, maar een feelgood-bestemming. Met de opening van het restaurant aan het Rembrandtplein zet Hans im Glück zijn internationale expansie voort. De keten telt 97 vestigingen in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En nu dan de eerste in Nederland. Burgers vormen de kern van de kaart, met keus uit vlees, vega en vegan, maar ook de cocktailbar en huisgemaakte frisdranken trekken veel publiek.

Bron: Hans im Glück/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sligro ziet eerste signalen van omzetherstel

Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2025 een omzet van € 574 miljoen. Die omzet ligt weliswaar met € 78 miljoen achter ten opzichte van de € 652 miljoen van vorig jaar, maar laat toch een lichte groei zien. Want om de gerealiseerde omzet op een juiste wijze te kunnen vergelijken moet de omzet gecorrigeerd worden met de paasdagen, die dit jaar...

Lees bericht


Omzet horeca 6,6% hoger in vierde kwartaal

Analyse - In het vierde kwartaal van 2024 groeide de omzet van de horeca met 6,6% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2023. De omzet van logiesverstrekkers steeg met 3,7%, terwijl eet- en drinkgelegenheden een omzetgroei van 7,8% zagen. Dat blijkt uit een recente analyse van ING over de horeca- en leisuremarkt.

Lees bericht


Sligro Food Group ziet winst en omzet groeien in 2024

Groothandel - Sligro heeft 2024 afgesloten met een bedrijfsresultaat van € 43 miljoen (was € 28 miljoen) en ook de winst steeg van € 6 miljoen in 2023 naar € 24 miljoen in 2024. Ook voor dit jaar voorziet de groothandel  uit Veghel, ondanks een ingeschatte inflatie van 3 procent en instabiele economie vooruitzichten, toch een bescheiden volumegroei.

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid