Eerste Nederlandse Hans im Glück opent met ludieke ruilactie

Actie – Nieuwe burger- en cocktailbar Hans im Glück viert komst naar Nederland met ‘Tweedehans’-actie voor de Voedselbank. In de week van de opening zijn gasten welkom om houdbare etenswaren mee te nemen en dit ter plekke te ruilen voor iets van de menukaart. Alle ingebrachte items gaan naar de Voedselbank.
De actie, getiteld ‘Tweedehans’, is een knipoog naar het sprookje van de gebroeders Grimm waaraan het merk zijn naam ontleent. In dat verhaal verruilt hoofdpersoon Hans zijn goudklomp uiteindelijk voor... niets, maar voelt zich hierdoor juist lichter en gelukkiger dan ooit. Die gedachte, dat je door te delen en los te laten meer geluk ervaart, vormt de kern van deze actie. ‘Tweedehans is voor ons meer dan een stunt,’ aldus Hugo Kruijssen, Director Netherlands bij Hans im Glück. ‘We willen iets teruggeven aan de stad die ons verwelkomt, en hoe mooi is het dat we dat kunnen doen in samenwerking met de Voedselbank?’
Feelgood
Hans im Glück is geen fastfood, maar een feelgood-bestemming. Met de opening van het restaurant aan het Rembrandtplein zet Hans im Glück zijn internationale expansie voort. De keten telt 97 vestigingen in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En nu dan de eerste in Nederland. Burgers vormen de kern van de kaart, met keus uit vlees, vega en vegan, maar ook de cocktailbar en huisgemaakte frisdranken trekken veel publiek.
Bron: Hans im Glück/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Zenchef en CoverManager bundelen hun krachten
Fusie - De technologische dienstverleners voor de horecasector, Zenchef en CoverManager, kondigen een strategische fusie aan. Door hun krachten te bundelen ontstaat een sterk Europees platform voor restaurantomzetbeheer, met bijna 36.000 aangesloten horecabedrijven, waaronder 800 Michelin restaurants, en ruim 650 miljoen reserveringen in meer dan twintig landen.
Lees berichtVan Staveren opent vierde Jitha’s Deli
Tankstation - Jitha’s Deli heeft afgelopen week haar vierde vestiging geopend bij het Shell tankstation aan de Ruxveenseweg in Steenwijk. Het foodconcept biedt gasten een ruime keuze aan vers bereide producten voor ontbijt, lunch of een goede kop Blanche Dael koffie.
Lees berichtStarbucks heropent in vernieuwde Lounge 1 Schiphol
Luchthaven - Schiphol heeft er een nieuwe eyecatcher bij: een ruim 500 m² grote Starbucks in de onlangs vernieuwde Lounge 1. De vestiging telt zo’n 180 zitplaatsen en is gerealiseerd in samenwerking met Avolta AG (voorheen HMSHost, red.) en Starbucks. De koffieketen keert hiermee terug op exact dezelfde plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland opende.
Lees berichtLightspeed introduceert AI-tool ‘Benchmarks & Trends’
Introductie - Lightspeed, leverancier van kassa- en betaaloplossingen voor de horeca, lanceert de AI-tool Benchmarks & Trends. Met deze nieuwe functionaliteit krijgen horecaondernemers toegang tot realtime data over de prestaties van vergelijkbare horecabedrijven in hun omgeving.
Lees berichtNielsenIQ: Koreaanse keuken breekt door in Nederland
Analyse - De Koreaanse golf bereikt niet alleen de horeca, maar ook de supermarkten. Wat begon met K-pop en K-drama’s, vertaalt zich nu naar een stevige groei van Koreaanse producten in het Nederlandse retaillandschap. Korean BBQ, kimchi en gyoza zijn niet langer niche, maar mainstream aan het worden. Dat meldt Marten Suurmeijer, senior analist bij bureau NielsenIQ.
Lees berichtHoge prijzen zetten kusttoerisme onder druk
Horeca - De Nederlandse kust verliest terrein als toeristische bestemming door snel oplopende prijzen. Een gemiddeld dagje strand kost inmiddels rond de €100, wat buitenlandse en binnenlandse bezoekers doet uitwijken naar goedkopere alternatieven. Dat meldt Sjuk Akkerman van ING.
Lees bericht