Plant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
![](/images/made/uploads/Plant_FWD_Week_1080_867_90.jpg)
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geinspireerd vaker plantaardig te eten.
Deelnemende restaurants zijn diverse horecagelegenheden in Amsterdam. Van net geopende hot spots tot gevestigde namen en van volledig plantaardige restaurants tot de favoriete plekken van menig carnivoor. Zeven dagen lang koken chefs naast hun gebruikelijke menu een extra vegetarisch en/of plantaardig gerecht; van daghap tot fine dining.
Kanarie Club
Chong Chu, ondernemer Foodhallen en Kanarie Club, doet met de Kanarie Club mee aan de Plant FWD Week: “Juist wat mensen in de horeca eten inspireert voor thuis. Wij doen mee aan de Plant FWD Week om te laten zien dat de oplossing voor een duurzamere toekomst soms letterlijk op je bord ligt. We willen met de Kanarie Club laten zien dat je geen vlees nodig hebt om lekker uit eten te gaan.”
Inspireren
De afgelopen vijftig jaar groeide de groep mensen die zichzelf flexitariër noemt. Toch kromp de totale vleesconsumptie amper. Mensen willen wel minder vlees eten, denken zelfs ook dat ze dat doen, maar in de praktijk blijkt dit niet het geval. Om mensen te inspireren ook een plantaardig te eten, organiseert Plant FWD de Plant FWD Week. Niet gericht op de paar procent die al plantaardig eet, maar juist de groep die wil minderen. Co-founder Maartje Nelissen: “Wij willen juist die veel grotere groep mensen inspireren met gerechten die simpelweg zo geniaal lekker zijn dat het niet meer uitmaakt of de ingrediënten nou van een dier of uit de grond kwamen.” De kracht van de horeca is volgens Maartje de creativiteit van chefs om simpele ingrediënten te veranderen in mindblowing gerechten. “Dat maakt restaurants dé plek waar mensen iets nieuws willen en kunnen ervaren.”
Bron: Plant FWD/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtUdo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Lees berichtGrote prijsverschillen in een ‘diner voor 2’ binnen Europa
Analyse – Wat kost een avondje uit eten gaan in Europa? Ferrygogo zocht het uit en kwam tot de ontdekking dat Portugal, Spanje en Griekenland in Europa voordelig zijn. Voor een driegangendiner voor twee personen ben je in Zwitserland en Denemarken het meest kwijt.
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees bericht