Potaé (King Kumpir) wil groeien door franchising
Franchising - Potaé (King Kumpir) een foodservicebedrijf met een drietal vestigingen, die zich richt op gezond eten, wil groeien naar 20 locaties en begint daarom met franchisen. De huidige King Kumpir vestigingen in Amsterdam en Rotterdam worden als gevolg van die plannen gefaseerd omgevormd naar het vernieuwde concept.
Het vernieuwde concept werd in 2020 in Utrecht geïntroduceerd. Dat is tevens de locatie die als eerste door een franchiser wordt gerund. De bestaande en goedlopende vestigingen in Rotterdam en Amsterdam wil Potaé nu ook gaan franchisen en doorgroeien naar 20 vestigingen in 2024. Hiervoor zijn zij op zoek naar ondernemers die een eigen vestiging willen beginnen.
Bij Potaé (King Kumpir) draait het allemaal om vers, huisgemaakt eten en smaak. Dat is wat Potaé betreft, dé nieuwe keuken. Potaé serveert Kumpir, een extra grote gepofte aardappel in de oven, samen met een topping van groenten, salades en speciale sauzen naar eigen recept. Het gerecht kan zowel vegetarisch als met vlees worden bereid. Er worden zoveel mogelijk lokale producten gebruikt. Ook de Falafel is elke dag vers en huisgemaakt.
Familiebedrijf
Potaé is ontstaan vanuit het familiebedrijf King Kumpir dat in 2004 is opgericht in Amsterdam. De familie heeft meerdere bedrijven opgericht in de foodbranche met verschillende wereldkeukens. De laatste jaren is een aantal van die bedrijven verkocht, omdat de familie zich volledig wilde richten op gezond en vegetarisch eten. Potaé ziet de groeimogelijkhden vooral in de Randstad.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Maastricht krijgt eerste franchiselocatie van Le Pain Quotidien
Formulenieuws - Het Belgische restaurant- en bakkerijconcept Le Pain Quotidien, krijgt een eerste franchiselocatie in Nederland. In samenwerking met Henri Hochstenbag, eigenaar van Maastrichts bekendste café De Vogelstruys, wordt de eerste locatie binnenkort in Maastricht geopend.
Lees berichtVietnamese ambassadeur opent actieweek bij Eazie
Actie – The Asian Good Food Bar heeft samen met Ngo Huong Nam, ambassadeur van Vietnam, het startschot gegeven voor de nieuwe eazie campagne samen met Miss Linh. Tijdens The Vietnamese Weeks kunnen gasten niet alleen kennismaken met Vietnamese food en drinks, maar maken zij ook kans op een reis naar Vietnam.
Lees berichtBezorgrestaurant Meat This wil groeien in de Randstad
Formulenieuws - Meat This, een premium bezorgrestaurant gespecialiseerd in spareribs, wil de komende jaren met twee tot vier locaties per jaar groeien in de Randstad. Het franchisebedrijf heeft op dit moment 7 vestigingen.
Lees berichtSnelle groei dit jaar van Burger Business formule
Formulenieuws - De franchiseformule Burgers Business groeit snel dit jaar en opende al een vijftal nieuwe locaties. Om de groei vast te kunnen blijven houden is de formule op zoek naar nieuwe franchisenemers.
Lees berichtEerste energieneutrale KFC-restaurants in Nederland
Formulenieuws – De Kentucky Fried Chicken (KFC)-locaties in Almelo en Steenwijk zijn de eerste vestigingen met een A+++++ certificering. Dit betekent dat de restaurants erkend zijn als volledig energieneutrale gebouwen met het hoogste energielabel dat er op dit moment is. Volgens KFC is het een primeur in de Nederlandse fastfoodservice-industrie.
Lees berichtNFV Franchise Trofee 2024 voor fastserviceketen Verhage
Verkiezing - Verhage is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2024, de jaarprijs van de Nederlandse Franchise Vereniging. Verhage liet twee andere genomineerde franchiseformules achter zich. Dat waren de Groningse koffieformule Doppio Espresso en AMI, een keten van kapsalons.
Lees bericht