Problemen RCE passen in dagelijkse routine


De stappen die RCE heeft gezet passen in de dagelijkse routine om de formules te verbeteren

Formulenieuws - ‘Business as usual’. Dat is de boodschap die RCE verkondigt aan @FoodClicks naar aanleiding van berichtgeving over omzetdalingen bij Happy Italy en vermeende discussies met de aandeelhouders. “De stappen die de restaurantketen de afgelopen tijd heeft gezet, passen in de dagelijkse routine om de formules te verbeteren.”

Het bericht dat RCE (Restaurant Company Europe) zes locaties heeft gesloten klinkt volgens de restaurantorganisatie dramatischer dan het is. “Het klopt dat RCE recent drie locaties van Happy Italy heeft gesloten, maar dat is wellicht tijdelijk. Het gaat daarbij om de locaties Happy Italy Almere, Zoetermeer en Roermond. De locatie Happy Italy Rotterdam-Noord was al geruime tijd operationeel gesloten”, zo laat RCE weten. “En de locatie Korte Lijnbaan was al voor de overname van RCE gesloten.” En de locatie Harnaschpolder is volgens RCE zelfs nooit open geweest. 

Locatiestrategie

“Wij zijn voortdurend bezig met het verbeteren van onze formules, restaurants en de beleving. Locatiestrategie is daar een belangrijk onderdeel van. Dat betekent dat wij kijken of de verschillende locaties goed lopen en of aanpassingen nodig zijn. Zo komen we soms samen met de aandeelhouders tot de conclusie om een locatie te sluiten of om te bouwen naar een andere formule. Ook openen we nieuwe locaties, zoals volgende maand een Happy Italy in Nieuwegein. De genoemde locaties die al dan niet tijdelijk dicht gaan, of al waren gesloten, voldeden onvoldoende aan de uitgangspunten van onze locatiestrategie. Alle 17 andere Happy Italy-vestigingen ontwikkelen zich naar verwachting en laten een stijgende lijn zien. Daar investeren we ook extra in”, aldus RCE.

Groeiambitie

Happy Italy staat daarbij niet op zichzelf. Ook bij de andere formules wordt steeds gekeken of er verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Ook als het gaat om operationele zaken, of de dienstverlening naar de gasten. “Maar dat is business as usual”, aldus RCE. “De restaurantbranche als geheel heeft een lastige periode gekend in de afgelopen jaren door corona, een extreem hoge inflatie en personeelstekorten. Eerder afgegeven kortetermijndoelstellingen zijn daardoor niet gehaald, maar bij voorspoedig herstel kunnen en zullen we die naar verwachting actualiseren. Uitbreiding naar andere Europese landen is nog steeds de ambitie.”

Aandeelhouders

Over de vermeende aanvaring met de aandeelhouders, waarover het Financieele Dagblad schrijft, is RCE eveneens helder. “Dit speelde al enige tijd op de achtergrond. Een belangrijk twistpunt is dat er tijdens corona wellicht sprake is geweest van mogelijk onterechte NOW-loonsteun aan enkele Happy Italy-vestigingen, voordat wij de keten overnamen. Ieder horecabedrijf, dat eerder coronasteun heeft ontvangen, is momenteel bezig met een correcte afwikkeling en verantwoording naar de uitvoerende instanties, zoals de Belastingdienst en het UWV. “Ons standpunt is dat we altijd integer handelen”, aldus de directie van RCE in een verklaring aan @FoodClicks.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht




Vijf nieuwe leden bij culinaire vereniging JRE-Nederland

Horeca - Restaurant SILLYFOX was onlangs het middelpunt ter gelegenheid van de jaarlijkse JRE-Jeunes Restaurateurs ‘Pers- & Partnerlunch’. Tijdens deze middag werden vijf nieuwe leden van JRE-Nederland voorgesteld. Gastheer tijdens deze ‘gastronomische kennismaking’ was dit maal Joppe Sprinkhuizen van SILLYFOX in Veghel.

Lees bericht

FSIN: ‘Horeca moet biologische producten meer omarmen’

Onderzoek - Om het gebruik van biologische producten in de horeca te vergroten is faciliterende wetgeving vanuit de overheid nodig, in combinatie met een sterk aanmoedigingsbeleid door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Daarnaast zal de horeca zelf biologische producten collectief moeten gaan omarmen. Verbinding maken is de sleutel voor succes.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid