Publiciteitscampagne Het Vinkje van start


Campagne - Het Vinkje, de opvolger van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn, staat komende maanden volop in de belangstelling. Een uitgebreide  introductiecampagne gaat vandaag van start. Het Vinkje is een samensmelting van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn. Een onafhankelijke wetenschappelijke commissie draagt zorg voor de criteria waaraan producten met het Vinkje moeten voldoen. Het groene Vinkje staat op producten uit de Schijf van Vijf met minder verzadigd vet, suiker en/ of zout. Naast het groene Vinkje is er nog een tweede variant in omloop: het blauwe Vinkje. Dit staat op producten die niet tot de Schijf van Vijf behoren, waaronder frisdranken, soepen, snacks en sauzen. In vergelijking tot veel andere producten uit dezelfde productgroep bevatten deze producten minder verzadigd vet, toegevoegd suiker, energie en/ of zout. Het blauwe Vinkje staat dus ook voor een betere keuze binnen een productgroep. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid