Ramzy Group gaat samenwerken met Royal Swinkels
Samenwerking - De Ramzy Group en Royal Swinkels Family Brewers gaan samenwerken. De bierbrouwer uit Brabant versterkt hiermee haar positie in de hoofdstad. De Ramzy Group exploiteert in Amsterdam 35 bars, restaurants en hotels en is daarmee een gevestigde speler binnen de Amsterdamse hospitalitysector. Deze samenwerking legt tevens de basis voor verdere Amsterdamse groei van de Ramzy Group.
Als onderdeel van deze samenwerking zal Swinkels Family Brewers verschillende speciaalbieren, Swinckels’ en Bavaria schenken in alle cafés, restaurants en hotels van de Ramzy Group. Noud Swinkels, National Account Director Horeca bij Swinkels Family Brewers over de samenwerking: “De samenwerking met de Ramzy Group past goed in onze strategie om onze aanwezigheid in de horeca uit te breiden. Daarnaast vinden beide familiebedrijven dezelfde kernwaarden belangrijk en dat is essentieel voor duurzame groei en investeren in nalatenschap. Ik kijk daarom uit naar een succesvolle toekomst waarin we duurzaam investeren in onze hoofdstad Amsterdam.”
Skylounge
De nieuwe samenwerking en investering zorgt ook voor een versnelling van de groei van de Ramzy Group, aangezien dit de uitbreidings- en overnamestrategie versnelt. Ramzy Group zet in op een brede Amsterdamse horeca-portefeuille waarin alle segmenten vertegenwoordigd worden. Recentelijk is de luxe Ventuno SkyLounge toegevoegd aan de portefeuille. Met dertig jaar ervaring in de Amsterdamse horeca- en vastgoedsector heeft de Ramzy Group gestaag haar positie versterkt. De basis van de Ramzy Group is gelegd door de vader van Ramez Ramzy een snackbar nabij het Rembrandtplein, opende. De Ramzy Group is nu uitgegroeid tot een belangrijke speler in Amsterdam.
Opbouwen
Ook Ramez Ramzy (30), CEO van de Ramzy Group, is enthousiast over de samenwerking, "Voor ons is deze samenwerking met de Swinkels Family Brewers een mijlpaal in de geschiedenis van de Ramzy Group. Het is fantastisch om samen te werken met een familiebedrijf dat net als wij een lange historie van succes en toewijding aan kwaliteit heeft. We zijn beide familiebedrijven die iets willen opbouwen voor de volgende generatie maar ook duurzaam willen investeren in de ontwikkeling van Amsterdam.”
Bron: Ramzy Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Foodservicemarkt blijft groeien, maar tempo neemt af
Analyse - De Nederlandse foodservicemarkt blijft in 2025 groeien, al vlakt het tempo af. Dat blijkt uit de periodemeting van bureau Foodsteps uit Ede. De komende periode moet duidelijk gaan maken hoe positief het jaar gaat afsluiten.
Lees berichtFletcher Hotels en Royal Swinkels verlengen samenwerking
Samenwerking - Royal Swinkels Family Brewers en Fletcher Hotels hebben hun samenwerkingsovereenkomst verlengd. Daarmee zetten beide Nederlandse familiebedrijven hun langdurige partnerschap voort, dat ruim tien jaar geleden begon met de grootschalige introductie van Bavaria- en Swinckels-bieren binnen het hotelconcern.
Lees berichtHorecava 2026 draait om betaalbare luxe
Vakbeurzen - De komende editie van Horecava, van 12 tot en met 15 januari 2026 in RAI Amsterdam, staat voor een belangrijk deel in het teken van ‘betaalbare luxe’. De vakbeurs richt zich dit jaar vooral op hoe horecaondernemers hoogwaardige gastbeleving kunnen blijven bieden in een tijd van stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen.
Lees berichtKoreaanse keuken breekt definitief door
Onderzoek - Na K-pop en K-beauty is het nu K-Food dat Nederland in rap tempo verovert. De Koreaanse keuken is uitgegroeid van niche tot mainstream, volgens nieuw onderzoek van Motivaction. Uit de gegevens blijkt dat inmiddels 40% van de Nederlanders al eens een Koreaans gerecht geproefd. 10% van de mensen eet zelfs maandelijks een Koreaans gerecht.
Lees berichtPickwick introduceert Finest Selection voor professionele markt
Introductie - Theemerk Pickwick breidt zijn assortiment uit met Finest Selection, een nieuwe premium theelijn gericht op de zakelijke markt. De introductie speelt in op de toenemende vraag naar kwaliteit en variatie binnen horeca, zorginstellingen, kantoren en hotels.
Lees berichtStartende horecaondernemers vaak te laat met btw-aangifte
Ondernemerschap - Startende ondernemers, waaronder veel horecabedrijven, dienen opvallend vaak hun btw-aangifte te laat in. Volgens de Belastingdienst kwam in 2024 10 procent van de btw-aangiften van alle startende ondernemers te laat binnen. Wie te laat indient of betaalt, riskeert een boete.
Lees bericht