Recordaantal van 45.000 pakketten voor de voedselbank

Voedselbanken – Vier dagen lang pakken honderden medewerkers van Unilever, voor het twaalfde jaar op rij pakketten in voor de Voedselbank. Dit jaar wordt een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld, met behulp van een aantal partners.
Unilever pakt de pakketten in samen met de partners Bidfood, Rotterdam Ahoy, NIBC, Riedel, DPG Media, Dr. Oetker, Upfield, Sodexo en Martin Stolze B.V. De helft wordt ingepakt in Rotterdam Ahoy, de andere helft wordt gelijktijdig ingepakt met partner Bidfood in Biddinghuizen. Ook voedselbank-ambassadeurs Frank Dane en René Froger zullen respectievelijk in Rotterdam en Biddinghuizen een steentje bijdragen en helpen met inpakken.
De Unilever-pakkettenactie is sinds het begin in december 2011 uitgegroeid tot een grootschalig jaarlijks project om klanten van de voedselbank een fijne decembermaand te wensen. Dit jaar is de bijdrage aan de Voedselbanken extra gewenst door het groeiend aantal klanten dat gebruik moet maken van de voedselbank, als gevolg van de inflatie en hogere leefkosten. Kirsten Vermeer, team eindejaarspakkettenactie Unilever Nederland: “Het is verdrietig om te zien dat er dit jaar een aanzienlijke toename is in het aantal huishoudens dat afhankelijk is van de voedselbank. Samen met onze partners gaan we dit jaar extra hard ons best doen om een totaal van 45.000 pakketten in te pakken. Op deze manier hopen wij alle huishoudens die bij de voedselbank zijn aangesloten een hart onder de riem te kunnen steken en te laten zien dat ze er niet alleen voor staan in de decembermaand.”
De voedselbank kan de hulp ook dit jaar goed gebruiken, zeker in een periode van historisch hoge inflatie en stijgende energieprijzen, met nog meer klanten van de voedselbank als gevolg. Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland: “We zijn erg blij dat we ook dit jaar huishoudens door heel Nederland kunnen voorzien van een extra eindejaarspakket. Helaas zien we sinds begin 2022 een groei van twintig procent in het aantal klanten en de verwachting is dat dit nog verder zal toenemen. Daardoor zitten we nu al op zo’n 45.000 huishoudens in totaal. We blijven ons inspannen om directe voedselhulp te leveren aan mensen die dit nodig hebben. Alle additionele hulp van bedrijven en vrijwilligers is hierbij meer dan welkom.”
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Succesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience
Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.
Lees berichtMerk Langnese over naar Ambtman Jr. Import en Export
Overname – Ambtman Jr. Import en Export neemt het agentschap van het honingmerk Langnese over van Dr. Oetker Professional. De overgang gaat per 1 januari 2024 in.
Lees berichtPaviljoen Het Strandhuys meest favoriete Lipton-terras van Nederland
Verkiezing - Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zijn uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde...
Lees bericht10e editie Gastvrij Rotterdam sfeervol van start gegaan
Vakbeurzen – Veel bezoekende foodprofessionals, veel vakwedstrijden en veel evenementen in sfeervol aangeklede beurshallen. Zo is de jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam het beste samen te vatten. Deelnemende bedrijven hadden er bij aanvang van de beurs dan ook duidelijk zin in.
Lees berichtBikl introduceert kant-en-klaar inmaakzoetzuur
Introductie - Bikl, maker van verse ingemaakte groente, heeft een nieuw product geïntroduceerd: no waste inmaak zoetzuur. Met dit product kunnen horecakeukens eenvoudig hun (rest) groente inmaken.
Lees berichtUnilever profiteert vooral van prijsverhogingen
Analyse – Unilever heeft mooie cijfers zien over het afgelopen half jaar en dus was AEX blij. Maar de winstgroei van 21% kwam toch vooral door prijsverhogingen, want in aantallen verkochte producten deed het internationale voedingsconcern het minder. Vooral in Europa.
Lees bericht