Recordaantal van 45.000 pakketten voor de voedselbank


Unilever pakt met diverse partners op twee locaties 45.000 eindejaarspakketten in voor de Voedselbanken

Voedselbanken – Vier dagen lang pakken honderden medewerkers van Unilever, voor het twaalfde jaar op rij pakketten in voor de Voedselbank. Dit jaar wordt een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld, met behulp van een aantal partners.

Unilever pakt de pakketten in samen met de partners Bidfood, Rotterdam Ahoy, NIBC, Riedel, DPG Media, Dr. Oetker, Upfield, Sodexo en Martin Stolze B.V. De helft wordt ingepakt in Rotterdam Ahoy, de andere helft wordt gelijktijdig ingepakt met partner Bidfood in Biddinghuizen. Ook voedselbank-ambassadeurs Frank Dane en René Froger zullen respectievelijk in Rotterdam en Biddinghuizen een steentje bijdragen en helpen met inpakken.

De Unilever-pakkettenactie is sinds het begin in december 2011 uitgegroeid tot een grootschalig jaarlijks project om klanten van de voedselbank een fijne decembermaand te wensen. Dit jaar is de bijdrage aan de Voedselbanken extra gewenst door het groeiend aantal klanten dat gebruik moet maken van de voedselbank, als gevolg van de inflatie en hogere leefkosten. Kirsten Vermeer, team eindejaarspakkettenactie Unilever Nederland: “Het is verdrietig om te zien dat er dit jaar een aanzienlijke toename is in het aantal huishoudens dat afhankelijk is van de voedselbank.  Samen met onze partners gaan we dit jaar extra hard ons best doen om een totaal van 45.000 pakketten in te pakken. Op deze manier hopen wij alle huishoudens die bij de voedselbank zijn aangesloten een hart onder de riem te kunnen steken en te laten zien dat ze er niet alleen voor staan in de decembermaand.”

De voedselbank kan de hulp ook dit jaar goed gebruiken, zeker in een periode van historisch hoge inflatie en stijgende energieprijzen, met nog meer klanten van de voedselbank als gevolg. Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland: “We zijn erg blij dat we ook dit jaar huishoudens door heel Nederland kunnen voorzien van een extra eindejaarspakket. Helaas zien we sinds begin 2022 een groei van twintig procent in het aantal klanten en de verwachting is dat dit nog verder zal toenemen. Daardoor zitten we nu al op zo’n 45.000 huishoudens in totaal. We blijven ons inspannen om directe voedselhulp te leveren aan mensen die dit nodig hebben. Alle additionele hulp van bedrijven en vrijwilligers is hierbij meer dan welkom.”

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Poiesz en Bidfood introduceren foodconcept voor de zorg

Samenwerking – Supermarktketen Poiesz en Bidfood hebben de handen ineen geslagen om de zorgmarkt beter te bedienen. Poiesz die vooral gevestigd is in Noord-Nederland gaan een compleet zorgconcept aanbieden met een persoonlijk en regionaal assortiment onder de naam Smakeluk. De samenwerking werd op het HorecaEvenTT in Leeuwarden bekendgemaakt.

Lees bericht


Horecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event

Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.

Lees bericht


Na Conimex nu Unox van Unilever in andere handen

Overname – Voedingsmiddelenconcern Zwanenberg Food Group wil de merken Unox en (in België en Griekenland) Zwan overnemen van Unilever. De beoogde overname omvat tevens de productielijnen van Unilever voor soepen in stazakken (‘pouches’). Na Conimex gaat nu het Unox-merk over in andere handen.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid