Recordaantal van 45.000 pakketten voor de voedselbank


Unilever pakt met diverse partners op twee locaties 45.000 eindejaarspakketten in voor de Voedselbanken

Voedselbanken – Vier dagen lang pakken honderden medewerkers van Unilever, voor het twaalfde jaar op rij pakketten in voor de Voedselbank. Dit jaar wordt een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld, met behulp van een aantal partners.

Unilever pakt de pakketten in samen met de partners Bidfood, Rotterdam Ahoy, NIBC, Riedel, DPG Media, Dr. Oetker, Upfield, Sodexo en Martin Stolze B.V. De helft wordt ingepakt in Rotterdam Ahoy, de andere helft wordt gelijktijdig ingepakt met partner Bidfood in Biddinghuizen. Ook voedselbank-ambassadeurs Frank Dane en René Froger zullen respectievelijk in Rotterdam en Biddinghuizen een steentje bijdragen en helpen met inpakken.

De Unilever-pakkettenactie is sinds het begin in december 2011 uitgegroeid tot een grootschalig jaarlijks project om klanten van de voedselbank een fijne decembermaand te wensen. Dit jaar is de bijdrage aan de Voedselbanken extra gewenst door het groeiend aantal klanten dat gebruik moet maken van de voedselbank, als gevolg van de inflatie en hogere leefkosten. Kirsten Vermeer, team eindejaarspakkettenactie Unilever Nederland: “Het is verdrietig om te zien dat er dit jaar een aanzienlijke toename is in het aantal huishoudens dat afhankelijk is van de voedselbank.  Samen met onze partners gaan we dit jaar extra hard ons best doen om een totaal van 45.000 pakketten in te pakken. Op deze manier hopen wij alle huishoudens die bij de voedselbank zijn aangesloten een hart onder de riem te kunnen steken en te laten zien dat ze er niet alleen voor staan in de decembermaand.”

De voedselbank kan de hulp ook dit jaar goed gebruiken, zeker in een periode van historisch hoge inflatie en stijgende energieprijzen, met nog meer klanten van de voedselbank als gevolg. Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland: “We zijn erg blij dat we ook dit jaar huishoudens door heel Nederland kunnen voorzien van een extra eindejaarspakket. Helaas zien we sinds begin 2022 een groei van twintig procent in het aantal klanten en de verwachting is dat dit nog verder zal toenemen. Daardoor zitten we nu al op zo’n 45.000 huishoudens in totaal. We blijven ons inspannen om directe voedselhulp te leveren aan mensen die dit nodig hebben. Alle additionele hulp van bedrijven en vrijwilligers is hierbij meer dan welkom.”

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht


Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval

Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.

Lees bericht


Blue Band lanceert als eerste in Nederland een papieren kuip

Introductie - Als eerste in Nederland lanceert Blue Band een kuip die gemaakt is van papier. De innovatieve kuip is vrij van plastic, 100% recyclebaar en mag gewoon bij het papierafval weggegooid worden. Naast de nieuwe verpakking, introduceert Blue Band eveneens een vernieuwd ontwerp dat duidelijk de zes natuurlijke ingrediënten van Roombeter visualiseert.

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid