Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp
Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.
De producten van Redefine Meat zijn tot stand gekomen in nauwe samenwerking met chef-koks en slagers wereldwijd. Het bedrijf laat weten dat het ondanks de stap naar retail blijft doorgaan met het ontwikkelen van producten samen met foodservice professionals.
750 restaurants
Het volledige portfolio van Redefine Meat is 100% plantaardig en bevat ingrediënten zonder GGO's of cholesterol. De producten zijn qua smaak, textuur en sappigheid vergelijkbaar met dierlijk vlees. Sinds de lancering van het merk twee jaar geleden, wordt Redefine Meat nu aangeboden door bijna 750 restaurants in de Benelux, waaronder die van Loetje. Veel daarvan hadden voorheen nooit een plantaardige optie op hun menu staan. Ron Blaauw, die sinds 2021 Redefine Meat in zijn restaurants serveert, zegt: “Ik denk dat Redefine het meest dichtbij komt bij de ultieme smaakbeleving en ook mondbeleving van vlees dan welke andere partij die ooit.”
Crisp
Crisp zet zich sinds 2018 in voor een verandering van het traditionele voedselsysteem, door beter eten toegankelijk te maken voor meer mensen. De boodschappen-app richt zich op lokale en seizoensgebonden producten, die met de kortste route tussen boer en bord bij de klant thuis worden bezorgd. Marieke Keijsers, category manager bij Crisp: “Voor consumenten die de overstap naar een plantaardig(er) dieet willen maken, is Redefine Meat een geweldige uitkomst. Het is plantaardig vlees van hoog niveau, dat in ons digitale schap niet kan ontbreken.” Rene van den Cruijsem, Country Director Benelux van Redefine Meat: "We waren op zoek naar retailpartners die niet alleen ons nieuw-vlees altijd en overal direct aan consumenten konden leveren, maar die ook onze visie over de toekomst deelden. Beide retailers moedigen hun klanten aan om bewuster en duurzamer te kopen en bieden tegelijkertijd producten van hoge kwaliteit."
Bron: Redefine Meat/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Prijs maaltijdboxen gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022
Analyse – Prijs van maaltijdboxen in 2024 gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022. De gemiddelde prijs voor een maaltijdbox met 3 maaltijden voor 2 personen ligt nu op €48,41, wat neerkomt op €8,- per maaltijd, inclusief bezorging. Dat heeft Foodboxen.nl berekend.
Lees berichtAlbert Heijn zet ‘kijk, ruik en proef-logo op verpakkingen
Supermarkt - Vanaf donderdag gebruikt Albert Heijn als eerste supermarkt het kijk, ruik en proef-logo op verpakkingen. Albert Heijn eigenmerk magere en volle yoghurt en karnemelk zijn de eerste producten met dit nieuwe logo.
Lees berichtRichard Versleijen Hoofd Category Management SPAR
Benoeming - Richard Versleijen is aangesteld als de nieuwe Hoofd Category Management binnen het team Commercie van SPAR. Hij volgt in die functie Tom Berden op, die binnen SPAR de functie krijgt van Multi Franchise.
Lees berichtDe Beren bekendste restaurantketen Nederland
Onderzoek - De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland (63%). Verder blijkt dat personen tussen de 18 en 35 jaar de meeste ketens herkennen. De geholpen naamsbekendheid varieert per keten en per leeftijdsgroep. De gegevens zijn afkomstig van de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.
Lees berichtMark Tuitert introduceert nieuwe variant Energy Gum
Introductie - Het heeft langer geduurd dan hijzelf had gedacht, maar sportcommentator en oud-sporter Markt Tuitert is terug met een nieuwe variant First Energy Gum.
Lees berichtRedefine Meat zet definitieve stap naar retail
Supermarkt – Redefine Meat, dat bij de lancering in 2022 had aangekondigd een plant-based merk te zijn voor de foodservicesector, gaat toch grotere stappen zetten in de retail. Onlangs werd het product, de ‘flank steak’ en de verpakking gepresenteerd bij Ron’s Gastro-bar in Amsterdam.
Lees bericht