Riedel’s Extran voortaan in portfolio out-of-home Vrumona
Samenwerking - Vrumona en Riedel starten per 1 juni 2021 een samenwerking in het out-of-homekanaal, waarbij Vrumona de sportdrank Extran van Riedel opneemt in haar (fris)dranken assortiment.
Als gevolg van de opname van Extran stopt Vrumona met de verkoop van het sport Gatorade, omdat Vrumona geen ruimte ziet voor twee sportmerken. Riedel blijft verantwoordelijk voor de productie, marketing en distributie van haar eigen product. Het merk is al op de markt sinds 1987.
Gezonder
Extran geniet in Nederland als sportdrank een grote naamsbekendheid. Volgens onderzoek zelfs 92%. Belangrijkste reden voor Vrumona om het merk op de nemen is het feit dat het product past in in de missie van het frisdrankenbedrijf. Ferry Poppegaai, out-of-homedirecteur bij Vrumona: “Vrumona wil een voorloper zijn en de categorie gezonder maken. Extran past daarin, want het bevat de helft minder suiker dan de gemiddelde sportdrank. We gaan Extran in ons portfolio dan ook exclusief aan alle Vrumona-relaties in het kanaal Out of Home aanbieden.”
Chantal Singels, Commercieel Directeur bij Riedel wil de komende jaren het merk Extran een enorme boost geven, zowel op het gebied van innovatie als merkondersteuning . Extran past wat haar betreft als product uitstekend bij een sportieve levensstijl, juist vanwege het lage suikergehalte. Iets dat ook wordt ondersteund door extern onderzoek.
Sportkantines
De samenwerking tussen beide bedrijven komt volgens Singels ook op een juist moment om gezamenlijk Extran tot grootste sportdranken merk van Nederland uit te gaan bouwen. Riedel kiest voor Vrumona vanwege haar sterke vertegenwoordiging binnen het sportkanaal en haar field sales team. Voor Vrumona is de samenwerking een mooie gelegenheid om het Vrumona-assortiment weer terug te brengen binnen de sportkantines.
De sportdranken van Extran zijn verkrijgbaar in 50 cl PET-flessen in 3 smaken en in een kleinere 27,5 cl variant in de smaak orange.
Bron: Riedel/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees berichtVrumona introduceert drie Royal Club Mocktails
Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.
Lees berichtVrumona onderdeel Royal Unibrew met nieuwe general manager
Overname – Vrijdag 29 september 2023 is Royal Unibrew officieel eigenaar geworden van frisdrankleverancier Vrumona in Bunnik. Op die dag gingen de aandelen van Vrumona over het Deense van Heineken naar Royal Unibrew. Het bedrijf krijgt ook een nieuw general manager
Lees berichtHeineken verkoopt Vrumona aan Deense Royal Unibrew
Frisdranken – Heineken neemt afscheid van de frisdrankentak en verkoopt Vrumona aan het Deense Royal Unibrew. De bierbrouwer wil zich meer gaan richten op de biermarkt en verkoopt het bedrijf voor 300 miljoen euro.
Lees berichtVrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over
Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.
Lees bericht