Schiphol continueert samenwerking met HMSHost
Luchthavenshops - Amsterdam Airport Schiphol en horecabedrijf HMSHost International blijven ook de komende jaren samenwerken. Speerpunt wordt de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In die nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, duurzaamheid en innovatie centraal.
Met een gevarieerd horeca aanbod wil Schiphol een bijdrage leveren aan een positieve reiservaring van passagiers. Beide bedrijven gaan inspelen op de veranderende behoefte van reizigers met innovatieve en duurzame horecaconcepten. De Amsterdamse luchthaven is een proeftuin en springplank voor Nederlandse merken met een internationale ambitie.
Avocado Show
Zo bereiden partijen op dit moment de komst van Avocado Show voor. Ook zal op verschillende plekken in de terminal sneller van concepten worden gewisseld om hiermee aansluiting te houden op veranderende passagiersbehoeften en trends. “Door de intensieve samenwerking met HMSHost zijn we in staat onze reizigers een verrassende, gezonde en complete horecabeleving te bieden. Met aandacht voor duurzaamheid en de vertegenwoordiging van meer lokale horecaconcepten op onze luchthaven,” zegt Tanja Dik, Directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol
Geloof in toekomst
Ook HMSHost is blij met de verlening: “We zijn zeer verheugd dat we zelfs in tijden van COVID-19, waar de sector voor grote uitdagingen staat, deze succesvolle samenwerking met Amsterdam Airport Schiphol te kunnen voortzetten. Dat geeft nog meer waarde aan ons jarenlange partnership en het is tegelijkertijd een positief teken voor de industrie om te blijven geloven in de toekomst,” aldus Walter Seib, CEO of HMSHost International.
79 horecalocaties
De luchthaven werkt al sinds 1995 met HMSHost samen, die de grootste Food en Beverage leverancier is met 79 horecalocaties op Schiphol. Schiphol en HMSHost werken al meer dan 50 jaar nauw samen, ook aan nieuwe ontwikkelingen en concepten. Bijvoorbeeld de Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek, waar verloren groenten een tweede leven krijgen. Ook vond onlangs in samenwerking met HMSHost de introductie van vooraf en contactloos eten en drinken bestellen plaats.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten
Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.
Lees berichtTer Marsch & Co pakt wéér goud tijdens NK Lekkerste Burger
Wedstrijd - Andy Hoogvliets van Ter Marsch & Co Rotterdam heeft goud gepakt tijdens het NK Lekkerste Burger 2024 op de Horecava. Daarmee raakt de prijzenkast van de burgerboetiek nog voller dan hij al was.
Lees berichtHMSHost opent Bubbles Seafood & Winebar op Schiphol
Formulenieuws – HMSHost Nederland, onderdeel van Dufry Group, wereldmarktleider in de hospitality branche voor reizigers onderweg, opent een nieuwe locatie van ‘Bubbles - Seafood & Winebar’ op Amsterdam Airport Schiphol. De locatie was al op Schiphol gevestigd, maar is verplaatst naar Lounge 2.
Lees berichtHMSHost opent Grand Café Het Uitzicht op Rotterdam Airport
Luchthaven – HMSHost Nederland heeft op Rotterdam The Hague Airport het nieuwe restaurant ‘Grand Café Het Uitzicht’ geopend. Reizigers kunnen voortaan voorafgaand aan de security binnen en buiten het restaurant terecht op dit terras met uitzicht op de luchthaven.
Lees berichtHMSHost gaat vier horecalocaties neerzetten op Helsinki Airport
Luchthaven – Horecabedrijf HMSHost International heeft in Finland een contract ter waarde van 50 miljoen euro binnengehaald en mag daarvoor vier nieuwe restaurants openen voor de periode van zes jaar op de luchthaven van Helsinki. Met de opdracht bouwt HMSHost haar positie in de Finland fors uit.
Lees berichtHMSHost zet elektrisch aangedreven vrachtwagens van Bidfood in
Luchthaven - HMSHost International zet elektrisch aangedreven vrachtwagens van Bidfood in voor de bevoorrading op Amsterdam Airport Schiphol. Dit sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie en het streven van Schiphol, om in 2030 klimaatneutraal te zijn.
Lees bericht