Schiphol continueert samenwerking met HMSHost


Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek op de luchthaven, een van de projecten waar Schiphol en HMSHost samenwerken

Luchthavenshops - Amsterdam Airport Schiphol en horecabedrijf HMSHost International blijven ook de komende jaren samenwerken. Speerpunt wordt de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In die nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, duurzaamheid en innovatie centraal.

Met een gevarieerd horeca aanbod wil Schiphol een bijdrage leveren aan een positieve reiservaring van passagiers. Beide bedrijven gaan inspelen op de veranderende behoefte van reizigers  met innovatieve en duurzame horecaconcepten. De Amsterdamse luchthaven is een proeftuin en springplank voor Nederlandse merken met een internationale ambitie.

Avocado Show

Zo bereiden partijen op dit moment de komst van Avocado Show voor. Ook zal op verschillende plekken in de terminal sneller van concepten worden gewisseld om hiermee aansluiting te houden op veranderende passagiersbehoeften en trends. “Door de intensieve samenwerking met HMSHost zijn we in staat onze reizigers een verrassende, gezonde en complete horecabeleving te bieden. Met aandacht voor duurzaamheid en de vertegenwoordiging van meer lokale horecaconcepten op onze luchthaven,” zegt Tanja Dik, Directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol 

Geloof in toekomst         

Ook HMSHost is blij met de verlening: “We zijn zeer verheugd dat we zelfs in tijden van COVID-19, waar de sector voor grote uitdagingen staat, deze succesvolle samenwerking met Amsterdam Airport Schiphol te kunnen voortzetten. Dat geeft nog meer waarde aan ons jarenlange partnership en het is tegelijkertijd een positief teken voor de industrie om te blijven geloven in de toekomst,” aldus Walter Seib, CEO of HMSHost International.

79 horecalocaties

De luchthaven werkt al sinds 1995 met HMSHost samen, die de grootste Food en Beverage leverancier is met 79 horecalocaties op Schiphol. Schiphol en HMSHost werken al meer dan 50 jaar nauw samen, ook aan nieuwe ontwikkelingen en concepten. Bijvoorbeeld de Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek, waar verloren groenten een tweede leven krijgen. Ook vond onlangs in samenwerking met HMSHost de introductie van vooraf en contactloos eten en drinken bestellen plaats.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht



HMSHost opent Bubbles Seafood & Winebar op Schiphol

Formulenieuws – HMSHost Nederland, onderdeel van Dufry Group, wereldmarktleider in de hospitality branche voor reizigers onderweg, opent een nieuwe locatie van ‘Bubbles - Seafood & Winebar’ op Amsterdam Airport Schiphol. De locatie was al op Schiphol gevestigd, maar is verplaatst naar Lounge 2.

Lees bericht







© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid