Schiphol en Avolta openen nieuw Frans bakkerijconcept LOAF


Op het menu van LOAF staan ambachtelijke baguettes, bereid met vers zuurdesembrood, aangevuld met Franse klassiekers en lokale ingrediënten

Luchthaven –Schiphol en horecapartner Avolta introduceren een nieuw bakkerijconcept met Franse signatuur in Lounge 1, genaamd LOAF. De opening van de bakkerij markeert een volgende stap in de herontwikkeling van de lounge en sluit aan bij Schiphols strategie om de kwaliteit van het retail- en horecaportfolio te verbeteren.

LOAF biedt reizigers een hoogwaardige eetervaring in een stijlvolle omgeving. De bakkerij is ingericht met open terrassen, warme kleurtonen en mozaïekaccenten en heeft plaats voor circa 200 gasten. Op het menu staan ambachtelijke baguettes, bereid met vers zuurdesembrood, aangevuld met Franse klassiekers en lokale ingrediënten. Arthur Reijnhart, Chief Commercial Officer van Schiphol: “Met de introductie van LOAF versterken we ons horecaprofiel met een onderscheidend concept. Het past binnen onze ambitie om de passagiersbeleving continu te verbeteren en Schiphol aantrekkelijker te maken als reis- en verblijfslocatie.”

LOAF is gerealiseerd op de voormalige locatie van Café Chocolat en Seafood & Bubbels. De opening valt samen met de uitbreiding van Lounge 1 van 19.000 naar 24.000 m², waarmee ook het winkel- en horecaanbod fors wordt uitgebreid. Walter Seib, CEO Noord-, Oost- en Centraal-Europa bij Avolta (voorheen HMSHost, red.): “LOAF is het resultaat van een jarenlange samenwerking met Schiphol. Het concept combineert internationale allure met lokale toepassing en is ontworpen om naadloos aan te sluiten op de wensen van de moderne reiziger.”

Bron: Schiphol/@FoodClicks

LOAF is gerealiseerd op de voormalige locatie van Café Chocolat en Seafood & Bubbels in Lounge 1 op Schiphol

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecava en Wine Professional bundelen opnieuw de krachten

Vakbeurzen - Tijdens Horecava 2026 slaan Horecava en Wine Professional opnieuw de handen ineen. De grootste horecabeurs van Nederland en de vooraanstaande wijnbeurs van de Benelux presenteren samen Taste of Wine Professional met een programma dat wijn laat aansluiten bij het thema van dit jaar: Betaalbare luxe.

Lees bericht



Smilde Bakery van Koninklijke Smilde neemt De Maro over

Overname - Smilde Bakery, onderdeel van het internationale familiebedrijf Royal Smilde, heeft bakkerij De Maro uit Berkel-Enschot overgenomen. Met de acquisitie wil Smilde zijn positie in de Europese bakkerijsector verder versterken en de capaciteit en innovatiekracht binnen de groep vergroten.

Lees bericht

Horecava 2026 draait om betaalbare luxe

Vakbeurzen - De komende editie van Horecava, van 12 tot en met 15 januari 2026 in RAI Amsterdam, staat voor een belangrijk deel in het teken van ‘betaalbare luxe’. De vakbeurs richt zich dit jaar vooral op hoe horecaondernemers hoogwaardige gastbeleving kunnen blijven bieden in een tijd van stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen.

Lees bericht


Koreaanse keuken breekt definitief door

Onderzoek - Na K-pop en K-beauty is het nu K-Food dat Nederland in rap tempo verovert. De Koreaanse keuken is uitgegroeid van niche tot mainstream, volgens nieuw onderzoek van Motivaction. Uit de gegevens blijkt dat inmiddels 40% van de Nederlanders al eens een Koreaans gerecht geproefd. 10% van de mensen eet zelfs maandelijks een Koreaans gerecht.

Lees bericht

Poké Perfect opent grootste vestiging op Schiphol Plaza

Formulenieuws - De fast-casual formule Poké Perfect breidt verder uit en heeft haar grootste vestiging tot nu toe geopend op Schiphol Plaza. De nieuwe locatie in Aankomsthal 1 van 150 vierkante meter met 74 zitplaatsen biedt reizigers, medewerkers en bezoekers van de luchthaven een gezond alternatief voor onderweg.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid