Schiphol opent eerste self-service winkel op Schiphol Plaza
Luchthavenshop – Luchthaven Schiphol heeft vrijdag op Schiphol Plaza de eerste self-service winkel, onder de naam Gate 24/7, geopend. De winkel bestaat uit tien verschillende verkoopautomaten, met een divers assortiment. Het assortiment is afkomstig van acht winkeliers die al gevestigd zijn op Schiphol Plaza.
De winkel is 24/7 geopend en is bedoeld als extra service aan de diverse doelgroepen van Schiphol Plaza. Het assortiment bestaat uit eten en drinken en verzorgingsproducten, maar ook elektronica en last minute reisbenodigdheden kunnen de bezoekers bij Gate 24/7 vinden. Klanten kunnen hun keuze op de verkoopautomaat selecteren en contactloos afrekenen. Carla Laurs-Hoogvorst, Retail Manager bij Amsterdam Airport Schiphol: “Schiphol volgt technologische ontwikkelingen in retail volop. We geloven dat daar de toekomst zit. Het bieden van snelheid en gemak voor bezoekers staat voorop. Met deze nieuwe winkel en service willen we daarop inspelen, op een manier die voor onze bezoekers en partners laagdrempelig is. Of je nu naar je werk gaat, overstapt, op reis gaat of terugkeert: wie behoefte heeft aan een last minute aankoop kan in deze winkel terecht”.
Al eerder testte Schiphol een soortgelijk concept, namelijk met de digitale winkel van Albert Heijn op het Jan Dellaertplein. Bezoekers reageerden hier positief op. Gate 24/7 is een pilot van minimaal zes maanden. Daarna zal Schiphol de resultaten evalueren en beslissen of het wenselijk is om de pilot te verlengen. De winkel is gebouwd in samenwerking met Intos Interior Design en DGA Vending.
Bron: Schiphol/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
FEBO opent vestiging op Schiphol Plaza
Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.
Lees berichtSchiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten
Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.
Lees berichtSchiphol volop bezig met vernieuwing Lounge 1
Luchthaven – Luchthaven Schiphol is volop bezig met de vernieuwing van Lounge 1. Reizigers kunnen terecht bij vier vernieuwde winkels, te weten We love Amsterdam, Finefoods, Let’s Play en Electronics. Schiphol werkt momenteel aan de herontwikkeling van deze vertrekhal. Zo wordt de lounge uitgebreid, looproutes aangepast en het aanbod aan voorzieningen zoals horeca en winkels vergroot.
Lees berichtSchiphol Airport Retail stopt met verkoop plastic flesjes
Luchthaven - De winkels van Schiphol Airport Retail (SAR) stoppen met de verkoop van plastic wegwerpwaterflessen. SAR gaat samenwerken met hervulbare flesjes van Dopper. Volgens een bericht op nu.nl voorkomt de retailer jaarlijks daarmee het weggooien van 750.000 plastic flesjes op de luchthaven.
Lees berichtSchiphol Airport krijgt tweede Health Food Wall
Luchthaven - Health Food Wall opent 5 mei twee Intelligent Fridges in het onbemande shopconcept Gate 24/7 op Schiphol Airport. Health Food Wall had al sinds 2019 een locatie in de centrale hal van Schiphol Plaza maar krijgt daar nu een locatie bij.
Lees berichtCoco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over
Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.
Lees bericht