Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten
Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.
Arthur Reijnhart, Executive Director Schiphol Commercial: “De vernieuwing van Lounge 2 is onderdeel van een groot herstelplan om Schiphol weer aantrekkelijk te maken voor passagiers: lekkerder en duurzamer eten en drinken, mooie winkels met een aansprekend assortiment en een omgeving die het karakter van Schiphol benadrukt als thuishaven voor wereldreizigers”.
BULGARI
Schiphol wil met de vernieuwing van haar winkelaanbod blijven aansluiten bij de behoeftes van passagiers en zo hun reiservaring verbeteren. Eerste winkel die de deuren opende op de luchthaven was BULGARI op 18 maart. “Onze boutique is niet alleen een plek om te winkelen, het is onze missie om een onvergetelijke ervaring te creëren voor reizigers van over de hele wereld”, aldus Bart de Boever, managing director BULGARI Northern Europe
Nieuwe indeling in fases
Tijdens de vernieuwing van Lounge 2 wordt meer dan duizend vierkante meter vloeroppervlak heringericht, terwijl er achthonderd vierkante meter wordt toegevoegd. Bestaande horecagelegenheden zoals Café Coco worden vervangen door duurzame en hoogwaardige concepten zoals restaurant Bubbles Seafood & Wine Bar. Daarnaast worden de zitgedeeltes in de lounge opnieuw ingericht en uitgebreid. De ombouw en vernieuwing duurt nog tot eind 2024.
Lounge 2
Per jaar reizen meer dan 15 miljoen passagiers via Lounge 2 naar non-Schengenbestemmingen, voornamelijk intercontinentaal. De lounge biedt een gevarieerd aanbod van meer dan 25 winkels en 10 horecagelegenheden, met een nadruk op het luxe segment, kwaliteit en comfort om aan te sluiten bij de behoeften van de doelgroep (transfer-)passagiers.
Bron: Schiphol/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtUdo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees berichtSocial media fenomeen ‘Het Koekemannetje’ opent ook op Schiphol
Shopconcept - ‘Het Koekemannetje’, bekend als social mediafenomeen in de Negen Straatjes in Amsterdam, heeft nu ook op Schiphol een locatie. Deze week is een tweede vestiging van deze koekjeswinkel geopend op Schiphol Plaza.
Lees bericht