Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten


De Bulgari-store is de eerste winkel die open gaat in Lounge 2 op Schiphol

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Arthur Reijnhart, Executive Director Schiphol Commercial: “De vernieuwing van Lounge 2 is onderdeel van een groot herstelplan om Schiphol weer aantrekkelijk te maken voor passagiers: lekkerder en duurzamer eten en drinken, mooie winkels met een aansprekend assortiment en een omgeving die het karakter van Schiphol benadrukt als thuishaven voor wereldreizigers”.

BULGARI

Schiphol wil met de vernieuwing van haar winkelaanbod blijven aansluiten bij de behoeftes van passagiers en zo hun reiservaring verbeteren.  Eerste winkel die de deuren opende op de luchthaven was BULGARI op 18 maart. “Onze boutique is niet alleen een plek om te winkelen, het is onze missie om een onvergetelijke ervaring te creëren voor reizigers van over de hele wereld”, aldus Bart de Boever, managing director BULGARI Northern Europe

Nieuwe indeling in fases

Tijdens de vernieuwing van Lounge 2 wordt meer dan duizend vierkante meter vloeroppervlak heringericht, terwijl er achthonderd vierkante meter wordt toegevoegd. Bestaande horecagelegenheden zoals Café Coco worden vervangen door duurzame en hoogwaardige concepten zoals restaurant Bubbles Seafood & Wine Bar.  Daarnaast worden de zitgedeeltes in de lounge opnieuw ingericht en uitgebreid. De ombouw en vernieuwing duurt nog tot eind 2024.

Lounge 2

Per jaar reizen meer dan 15 miljoen passagiers via Lounge 2 naar non-Schengenbestemmingen, voornamelijk intercontinentaal. De lounge biedt een gevarieerd aanbod van meer dan 25 winkels en 10 horecagelegenheden, met een nadruk op het luxe segment, kwaliteit en comfort om aan te sluiten bij de behoeften van de doelgroep (transfer-)passagiers.

Bron: Schiphol/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid