Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten


De Bulgari-store is de eerste winkel die open gaat in Lounge 2 op Schiphol

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Arthur Reijnhart, Executive Director Schiphol Commercial: “De vernieuwing van Lounge 2 is onderdeel van een groot herstelplan om Schiphol weer aantrekkelijk te maken voor passagiers: lekkerder en duurzamer eten en drinken, mooie winkels met een aansprekend assortiment en een omgeving die het karakter van Schiphol benadrukt als thuishaven voor wereldreizigers”.

BULGARI

Schiphol wil met de vernieuwing van haar winkelaanbod blijven aansluiten bij de behoeftes van passagiers en zo hun reiservaring verbeteren.  Eerste winkel die de deuren opende op de luchthaven was BULGARI op 18 maart. “Onze boutique is niet alleen een plek om te winkelen, het is onze missie om een onvergetelijke ervaring te creëren voor reizigers van over de hele wereld”, aldus Bart de Boever, managing director BULGARI Northern Europe

Nieuwe indeling in fases

Tijdens de vernieuwing van Lounge 2 wordt meer dan duizend vierkante meter vloeroppervlak heringericht, terwijl er achthonderd vierkante meter wordt toegevoegd. Bestaande horecagelegenheden zoals Café Coco worden vervangen door duurzame en hoogwaardige concepten zoals restaurant Bubbles Seafood & Wine Bar.  Daarnaast worden de zitgedeeltes in de lounge opnieuw ingericht en uitgebreid. De ombouw en vernieuwing duurt nog tot eind 2024.

Lounge 2

Per jaar reizen meer dan 15 miljoen passagiers via Lounge 2 naar non-Schengenbestemmingen, voornamelijk intercontinentaal. De lounge biedt een gevarieerd aanbod van meer dan 25 winkels en 10 horecagelegenheden, met een nadruk op het luxe segment, kwaliteit en comfort om aan te sluiten bij de behoeften van de doelgroep (transfer-)passagiers.

Bron: Schiphol/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



FEBO opent vestiging op Schiphol Plaza

Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid