Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
![](/images/made/uploads/IMG_4934_(Medium)_1024_768_90.jpg)
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Op de zondag, de familiedag voor de Belgische horecaondernemers, was het redelijk druk. Het beursbezoek is niet alleen een dagje uit, maar het is ook het zien en proeven van wat de deelnemende exposanten hebben te bieden. Er wordt daarom veel aandacht geschonken aan de presentatie van de producten en de stands. Met name de stands bieden bezoekers als deelnemers aan de beurs altijd veel stof tot nadenken over hun eigen presentatie.
Kwaliteit
Zoals gezegd op de beurs, die van zondag 17 tot en met 19 maart in de Expo in Gent werd gehouden, veel aandacht voor kwaliteitsvlees en visspecialiteiten. Sommige presenteerden naast het dierlijke product, ook de plantaardige varianten. Ook in België stijgt de vraag naar meer plantaardig, lieten diverse exposanten weten, maar de vraag naar vleesalternatieven is nog niet te vergelijken met die in Nederland. Wat wel opviel is dat de kwaliteit van de plantaardige producten zoals die op de beurs worden aangeboden. Zowel in textuur als smaak benaderen veel producten de kwaliteit van de vleesvariant. Wat dat betreft leggen onze zuiderburen de kwaliteitsstandaard toch op de meeste culinaire vlakken net iets hoger dan Nederlanders.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtUdo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees berichtChef’s table ‘Taste of Horecava by Gault&Millau’
Vakbeurzen - In samenwerking met de culinaire gids Gault&Millau organiseert Horecava een Chef’s Table, waarbij topchefs hun vaardigheden tonen aan een select gezelschap van horecaprofessionals.
Lees bericht