Shell De Wetering kiest voor derde eetmoment
Utrecht – De shop van Shell De Wetering in Utrecht is volledig op de schop gegaan en is na opening veranderd in een locatie waar gasten ook voor het avondmoment terecht kunnen. Naast de balie voor afrekenen en rookwaren, kan de gast terecht voor verse friet en snacks en kan aan een tafeltje ook worden gegeten. De shop is volledig gestript. Vrijdag 30 september werd er proefgedraaid met de bakwand en werden gasten getrakteerd op een gratis puntzakje friet. Binnenkort worden er ook menu’s aangeboden, maar om alles in een keer te introduceren betekende een te zware omschakeling voor het personeel ineens. Omzet Na ontbijt en lunch, is het avondeten een belangrijk punt voor veel petrolondernemers. Ze onderzoeken volop de mogelijkheden om met dit zogenaamde ‘derde eetmoment’ meer omzet en traffic in de shop te realiseren. Ook de oliemaatschappijen zelf zijn hiermee volop bezig. Shell De Wetering is na de verbouwing zich ook meer op dit moment aan het richten. Op de kaart staan onder meer een hamburger en een sateetje. Alles wordt zelf gemaakt en klaargemaakt, ook de salades. Want juist met kwaliteit wil De Wetering het verschil maken. Bron: @FoodClicks Utrecht – De shop van Shell De Wetering in Utrecht is volledig op de schop gegaan en is na opening veranderd in een locatie waar gasten ook voor het avondmoment terecht kunnen. Naast de balie voor afrekenen en rookwaren, kan de gast terecht voor verse friet en snacks en kan aan een tafeltje ook worden gegeten. De shop is volledig gestript. Vrijdag 30 september werd er proefgedraaid met de bakwand en werden gasten getrakteerd op een gratis puntzakje friet. Binnenkort worden er ook menu’s aangeboden, maar om alles in een keer te introduceren betekende een te zware omschakeling voor het personeel ineens. Omzet Na ontbijt en lunch, is het avondeten een belangrijk punt voor veel petrolondernemers. Ze onderzoeken volop de mogelijkheden om met dit zogenaamde ‘derde eetmoment’ meer omzet en traffic in de shop te realiseren. Ook de oliemaatschappijen zelf zijn hiermee volop bezig. Shell De Wetering is na de verbouwing zich ook meer op dit moment aan het richten. Op de kaart staan onder meer een hamburger en een sateetje. Alles wordt zelf gemaakt en klaargemaakt, ook de salades. Want juist met kwaliteit wil De Wetering het verschil maken. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Prijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtCafetariaomzet groeit in februari met 2,4%
Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.
Lees berichtCafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024
Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...
Lees berichtMcCain maakt goede start met regeneratieve landbouw
Duurzaam – Het vorig jaar gelanceerde programma voor regeneratieve landbouw van McCain in Nederland is boven verwachting uit de startblokken gekomen. Reden voor McCain om in 2024 de omvang van het programma verdubbelen. Onderdeel van di transitieproject is een samenwerking met de Rabobank voor het verstrekken van een aantrekkelijke rentekorting voor apparatuur die nodig is voor regeneratieve landbouw.
Lees berichtCafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid
Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.
Lees berichtInnovatie Infraroodfrituren nu klaar voor uitrol
Achtergrond - Friet en snacks bakken in een infraroodfrituur is niet alleen goedkoper vanwege de hoge gasprijzen, maar is door beter warmtespreiding ook efficiënter in het bakken en daarmee beter voor het rendement van de ondernemer. Na een jaar doorontwikkeling is de infraroodfrituur, nu klaar voor verdere uitrol.
Lees bericht