Shell schakelt over op duurzame vleeswaren


Petrol – Shell schakelt vanaf begin december op alle ruim vijftig stations met een deli2go-vestiging over op duurzame vleeswaren. De marktleider is volop bezig het assortiment en de kwaliteit van de stations te verbeteren. Om de service te verbeteren is Shell ook gestart met een Academy voor stationsmedewerkers. Het overschakelen op duurzame vleeswaren en de communicatie daarover ligt gevoelig binnen Shell omdat het bedrijf reacties van NGO-groeperingen vreest. Om die reden heeft het bedrijf Wakker Dier betrokken bij de plannen om duidelijk te maken dat de stap onderdeel uitmaakt van een kwaliteitsverbetering van het aanbod. Shell heeft alle medewerkers  in de aanloop van de omschakeling getraind. Shell gaat in de kwaliteit van de medewerkers sowieso meer investeren en heeft daarvoor de Shell Academy opgericht. De trainingen hiervoor zijn ontwikkeld in samenwerking met opleidingsinstituut NCOI en moeten deels als vrijstelling voor een officieel MBO-diploma gebruikt kunnen worden.  “De Shell Academy moet eraan bijdragen dat de gastheren en -vrouwen van de stations, zichzelf verder kunnen ontwikkelen. Naast een mooi carrièrepad voor medewerkers, bieden we tegelijkertijd de best mogelijke service aan onze gasten”, vertelt Machteld de Haan, General Manager Shell Retail Nederland. De Shell Academy biedt een combinatie van online en klassikale trainingen en bestaat uit vier verschillende niveaus. Medewerkers kunnen zich ontwikkelen op verschillende gebieden, zoals productkennis, veiligheid en gastvrijheid. Ook belangrijke vaardigheden zoals communicatie, management en teamcoaching komen aan bod. Shell wil aanzienlijke stappen zetten in de dienstverlening en service op tankstations. Service, niet alleen naar de gasten van de stations, maar ook naar de mensen die er werken. Een belangrijk aspect daarvan is het bieden van kansen aan nieuw talent, maar ook investeren in huidige medewerkers. Op dit moment werken er ongeveer 4.000 mensen bij de tankstations van Shell in Nederland. De gemiddelde gastheer of -vrouw blijft ongeveer zeven jaar werkzaam bij een Shell tankstation. De Shell Academy kan er wellicht aan bijdragen dat dit gemiddelde nog verder omhoog gaat. Uit onderzoek dat Shell heeft gehouden blijkt dat 85% van de Nederlanders gelukkiger wordt van de glimlach van winkelpersoneel dan van een cadeau (52%) of beloning (44%). Productkennis en een snelle afhandeling van de transactie scoren ook bijzonder hoog. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid