SLA wil landelijk uitbreiden en zoekt groeigeld


Medeoprichter Jop van de Graaf van SLA

Formulenieuws – Het fast casual concept SLA zoekt groeikapitaal voor haar landelijke uitbreiding en wil op die manier samen met klanten, collega’s, leveranciers en investeerders bijdragen aan het versnellen van de transitie naar plant-focused eten. Ruim 600 duizend euro is inmiddels toegezegd. Het bedrijf verdubbelde afgelopen twee jaar naar een omzet van 6 miljoen euro.

SLA is een snelgroeiende scale-up opgericht in 2013, met inmiddels 13 eigen vestigingen gecentreerd rondom de Randstad. Samen met meer dan 15 kleinschalige partners en boeren die elk hoofdzakelijk biologische ingrediënten of dranken leveren, biedt SLA gerechten waarin groenten de hoofdrol spelen. Medeoprichter Jop de Graaf: ,,Gezond voor onszelf gaat wat SLA betreft hand in hand met gezond voor de wereld. Met SLA willen we onze impact vergroten en het iedereen makkelijk maken daaraan mee te doen. Met plantaardige ingrediënten en een praktisch zero-waste beleid in de keuken.’’

Met een team van meer dan 200 collega’s is SLA, volgens eigen zeggen, de grootste plant-focused keten van Nederland. Medeoprichter Nina Pierson: ,,En nu, nú is het tijd voor de volgende stap. Het huidige voedselsysteem brengt te veel negatieve neveneffecten met zich mee en beïnvloedt de gezondheid van ons als mens en onze planeet. Vanuit SLA willen wij bijdragen aan het versnellen van de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten, want alleen zo kunnen wij samen gezond maar ook vooral goed eten de nieuwe-norm maken.”

SLA wil daarom de komende jaren investeren in nieuwe franchisevestigingen, het optimaliseren van de centrale keuken en het versterken van het team. Deze investeringen worden gedaan om het concept van SLA door heel Nederland uit te rollen en zodoende de impact van het bedrijf te vergroten.

Bron: SLA/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

JRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel

Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.

Lees bericht


Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht




Freasy neemt plantaardige Good Chef over

Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid