Sligro Food Group verkoopt 130 EMTÉ supermarkten aan Jumbo en Coop


Nieuws - De 130 supermarkten van de formule EMTÉ, eigendom van groothandel Sligro Food Group, komen in handen van een consortium van Jumbo en Coop. Met de deal gaat Sligro voortaan optreden als ‘preferred partner’ voor de restaurants van La Place. Dat hebben de betrokken partijen maandag bekend gemaakt. De voorgenomen verkoop beslaat de 130 supermarktlocaties van EMTÉ, de retail-distributiecentra in Kapelle en Putten, de Vleescentrale in Enschede en de ondersteunende operationele en commerciële afdelingen van EMTÉ op het hoofdkantoor in Veghel. In 2017 bedroeg de omzet van EMTÉ 828 miljoen euro. Bij deze activiteiten zijn circa 6.200 medewerkers betrokken. Bovendien wordt beoogd gelijktijdig, in een separate transactie, het winkelvastgoed van de supermarkten aan hetzelfde consortium te verkopen. Het betreft 27 vastgoedlocaties van EMTÉ. Met de transacties is een bedrag van 410 miljoen euro gemoeid. Conform de SER-fusiecode zullen de werknemersorganisaties en de SER op de hoogte worden gesteld en ook zijn de ondernemingsraden om advies gevraagd. Trots “Wij zijn trots op EMTÉ en onze collega’s die elke dag klaar staan voor onze klanten”, zegt Sligro CEO Koen Slippens. “De conclusie medio 2017, dat ondanks die inzet en alle waardering van onze klanten, een toekomst voor EMTÉ als zelfstandige formule niet langer de beste strategische optie was, was dan ook niet gemakkelijk. We hebben de tijd genomen om zorgvuldig de alternatieven te onderzoeken, met oog en respect voor alle betrokkenen. Wij zijn er van overtuigd dat we met de keuze voor het voorstel van Jumbo en Coop recht doen aan de belangen van onze medewerkers, franchiseondernemers, klanten, partners en leveranciers en bovendien de meeste waarde creëren voor onze aandeelhouders. Wij zullen ons, na afronding van de transactie later dit jaar, samen met Jumbo en Coop inzetten voor een goede overgang van onze EMTÉ-formule en daarnaast ons bedrijf volledig richten op een toekomst als gefocuste, ambitieuze en toonaangevende internationale foodservicespeler. Met de leveringen aan La Place, als onderdeel van deze deal, verstevigen wij opnieuw onze positie in de foodservicemarkt in Nederland.” Geweldige stap CEO Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten noemt de overname van een groot deel van EMTÉ ‘een geweldige stap in de ontwikkeling van het familiebedrijf’. “Deze uitbreiding sluit ook erg goed aan bij onze groeiambities. We zien goede mogelijkheden om met deze winkels verder te bouwen aan onze omnichannel-strategie, die erop gericht is dat we op zoveel mogelijk plaatsen en op zoveel mogelijk momenten beschikbaar zijn voor onze miljoenen klanten. Daarnaast verwelkomen we Sligro als preferred partner van La Place restaurants in Nederland. Sligro en La Place zijn twee toonaangevende namen op het gebied aan foodbeleving. De voorgenomen samenwerking staat daarmee borg voor een verdere kwaliteitsslag.” Sligro Food Group beschikt in Nederland over een netwerk van 50 Sligro zelfbedieningsvestigingen en 8 bezorgvestigingen en is met 24,4% marktaandeel marktleider. In België beschikt Sligro Food Group over twee zelfbedieningsgroothandels en één bezorgvestiging. Bron: @FoodClicks Nieuws - De 130 supermarkten van de formule EMTÉ, eigendom van groothandel Sligro Food Group, komen in handen van een consortium van Jumbo en Coop. Met de deal gaat Sligro voortaan optreden als ‘preferred partner’ voor de restaurants van La Place. Dat hebben de betrokken partijen maandag bekend gemaakt. De voorgenomen verkoop beslaat de 130 supermarktlocaties van EMTÉ, de retail-distributiecentra in Kapelle en Putten, de Vleescentrale in Enschede en de ondersteunende operationele en commerciële afdelingen van EMTÉ op het hoofdkantoor in Veghel. In 2017 bedroeg de omzet van EMTÉ 828 miljoen euro. Bij deze activiteiten zijn circa 6.200 medewerkers betrokken. Bovendien wordt beoogd gelijktijdig, in een separate transactie, het winkelvastgoed van de supermarkten aan hetzelfde consortium te verkopen. Het betreft 27 vastgoedlocaties van EMTÉ. Met de transacties is een bedrag van 410 miljoen euro gemoeid. Conform de SER-fusiecode zullen de werknemersorganisaties en de SER op de hoogte worden gesteld en ook zijn de ondernemingsraden om advies gevraagd. Trots “Wij zijn trots op EMTÉ en onze collega’s die elke dag klaar staan voor onze klanten”, zegt Sligro CEO Koen Slippens. “De conclusie medio 2017, dat ondanks die inzet en alle waardering van onze klanten, een toekomst voor EMTÉ als zelfstandige formule niet langer de beste strategische optie was, was dan ook niet gemakkelijk. We hebben de tijd genomen om zorgvuldig de alternatieven te onderzoeken, met oog en respect voor alle betrokkenen. Wij zijn er van overtuigd dat we met de keuze voor het voorstel van Jumbo en Coop recht doen aan de belangen van onze medewerkers, franchiseondernemers, klanten, partners en leveranciers en bovendien de meeste waarde creëren voor onze aandeelhouders. Wij zullen ons, na afronding van de transactie later dit jaar, samen met Jumbo en Coop inzetten voor een goede overgang van onze EMTÉ-formule en daarnaast ons bedrijf volledig richten op een toekomst als gefocuste, ambitieuze en toonaangevende internationale foodservicespeler. Met de leveringen aan La Place, als onderdeel van deze deal, verstevigen wij opnieuw onze positie in de foodservicemarkt in Nederland.” Geweldige stap CEO Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten noemt de overname van een groot deel van EMTÉ ‘een geweldige stap in de ontwikkeling van het familiebedrijf’. “Deze uitbreiding sluit ook erg goed aan bij onze groeiambities. We zien goede mogelijkheden om met deze winkels verder te bouwen aan onze omnichannel-strategie, die erop gericht is dat we op zoveel mogelijk plaatsen en op zoveel mogelijk momenten beschikbaar zijn voor onze miljoenen klanten. Daarnaast verwelkomen we Sligro als preferred partner van La Place restaurants in Nederland. Sligro en La Place zijn twee toonaangevende namen op het gebied aan foodbeleving. De voorgenomen samenwerking staat daarmee borg voor een verdere kwaliteitsslag.” Sligro Food Group beschikt in Nederland over een netwerk van 50 Sligro zelfbedieningsvestigingen en 8 bezorgvestigingen en is met 24,4% marktaandeel marktleider. In België beschikt Sligro Food Group over twee zelfbedieningsgroothandels en één bezorgvestiging. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid