Sligro start tweede editie Young Talent Academy
![](/images/made/uploads/Young_Talent_Sligro_Rooie_pannen_800_533_90.jpg)
Opleiding - Na een succesvolle eerste editie in schooljaar 2022-2023 krijgt de Sligro Young Talent Academy dit schooljaar een vervolg. Dit initiatief van Sligro en De Rooi Pannen Tilburg Horeca biedt een inspirerende leerervaring aan maar liefst zestig studenten die een opleiding tot kok, gastheer of gastvrouw volgen. De zestig aanmeldingen is een verdubbeling van de dertig studenten die deelnamen aan de eerste editie.
De Sligro Young Talent Academy is een opleidingstraject van vijf dagen, verspreid over het schooljaar. Elke cursusdag vindt plaats in het ZiN Inspiratielab van Sligro, waarbij steeds een ander thema centraal staat. Studenten krijgen tijdens de opleiding de mogelijkheid om te leren en te ontdekken in de praktijk - naast de lessen die zij op school volgen en hun stage. Het programma van de Sligro Young Talent Academy biedt bovendien ruimte om in te spelen op actuele trends en ontwikkelingen, wat volgens Sligro in het reguliere onderwijs moeilijker te organiseren is.
In verschillende masterclasses - verzorgd door (horeca)experts, Sligro medewerkers én producenten - krijgen de studenten nieuwe inzichten en ideeën met betrekking tot hun (toekomstige) werkveld.
Bron: Sligro/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Inkooporganisatie GemaQ verlengt samenwerking met Sligro
Tankstations - Coöperatieve inkooporganisatie GemaQ en Sligro Food Group verlengen de samenwerking met 3 jaar. Door de overeenkomst zijn ruim 70 leden en 240 locaties in de tankstationsector opnieuw verzekerd van inkoopvoordeel voor het food- en foodgerelateerde assortiment.
Lees berichtUitdagende tijden blijven Sligro parten spelen
Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.
Lees berichtburgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtFeyenoord en Sligro verlengen samenwerking met 5 jaar
Samenwerking - Feyenoord Rotterdam N.V. en Sligro hebben het partnership met vijf jaar verlengd. De horecagroothandel is daarmee tot 1 juli 2029 als Official Food Partner aan de club verbonden. Ook blijft Sligro food- en non-foodproducten leveren aan De Kuip. Dat meldt Sligro Food Group.
Lees berichtUdo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Lees bericht