Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen


Ook 2024 wordt nog een uitdagend jaar, daarna volgt herstel, volgens CEO Koen Slippens van Sligro Food Group Nederland

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Sligro spreekt van een krachtig herstel. Koen Slippens, CEO: “Het herstel van onze afzetmarkten in Nederland en België was al zichtbaar in het eerste kwartaal en kreeg een krachtig vervolg in het tweede kwartaal. Dat werd deels gedreven door een oplopende prijsinflatie (ca. 7% in het eerste halfjaar), maar daarnaast ook een forse volumetoename. Hoewel het peil van het consumentenvertrouwen in Nederland en België anders doet vermoeden, liepen de bestedingen in de horeca, pretparken en uitgaansgelegenheden maand na maand verder op. Ook de evenementenbranche draaide weer op volle toeren”.

Hoewel Slippens tevreden is over het herstel, ziet hij ook zaken in de keten mislopen Slippens: “Het opschalen brengt grote operationele uitdagingen met zich mee. Het oplossen van schaarste in de supply chain, personeelstekorten, tekorten in transport en het verwerken van de hoge inflatie op producten en diensten, vraagt alle aandacht en inzet van onze mensen en partners”. Ook de klanten van Sligro worden met problemen geconfronteerd. Slippens: “We gaan elke dag voor het beste resultaat, ook al is dat niet altijd op het niveau wat we idealiter met elkaar nastreven.

In de resultaten van Sligro zijn de effecten zichtbaar. Omzet, marge en kosten namen allen stevig toe. “Het nettoresultaat exclusief boekwinst wisten we om te buigen van een verlies van €7 miljoen vorig jaar naar een winst van €7 miljoen over de eerste jaarhelft,” aldus de CEO.

Bron: Sligro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Lees bericht



Minder faillissementen in februari, maar horeca stijgt

Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.

Lees bericht

Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid