SNACKWITHBENEFITS kleurt vriesvak groen bij Sligro


Sligro in Rotterdam Zuid krijgt de eerste groene vriezer met producten die bijdragen aan een betere wereld

Actie – SNACKWITHBENEFITS kleurt op duurzame dinsdag 5 september het vriesvak van Sligro groen met het eerste compleet duurzame vriesvak. Niet alleen in eigen producten, maar ook andere producten die de wereld beter maken. De groene vriezer staat tot en met 30 september bij de Sligro in Rotterdam Zuid.

Het doel van de vriezer is om te laten zien dat voor ieder product in de diepvries een vervanger is met net zoveel smaak, maar waarmee er meer impact wordt maakt. Margje Pijpker, oprichter van SNACKWITHBENEFITS en initiatiefnemer: “Het is tijd dat we gezamenlijk deze keuzes een betere plek geven op het schap. Zodat een ondernemer of consument niet meer het doolhof door hoeft om een betere keuze te maken.”

Samen beter eten

In het groene vriesvak liggen producten die allemaal een bijdragen aan een betere wereld. Pijpker: “1 graad van de totale opwarming van onze aarde wordt veroorzaakt door wat we eten. Een kwart daarvan is direct te linken aan de keuzes die wij allemaal maken in de schappen.” Volgens Pijpker ligt de oplossing in de vriezer, want je kan wat vaker de auto laten staan, maar meer impact maak je als je bij iedere maaltijd een bewuste keuze maakt.

Twee voorwaarden

Alle producten in het vriesvak moesten aan twee voorwaarden voldoen: weinig verspilling en veel smaak. Daarnaast is de inhoud van het groene vriesvak 50% plantaardig, 30% vegetarisch en 20% eerlijk vlees. SNACKWITHBENEFITS hoopt met de groene vriezer de categorie als geheel een zet in de groene richting te geven. Pijpker roept daarom supermarktondernemers en groothandel s op om samen vriesvakken groen te kleuren.

Bron: SNACKWITHBENEFITS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Ton van Veen (Jumbo): ‘Meer klanten voorbode van hernieuwde groei’

Formulenieuws - Jumbo maakte vanochtend cijfers bekend over het eerste halfjaar, waarbij topman Ton van Veen tevens terugblikte op de eerste zes maanden van dit jaar, maar ook een perspectief schetst voor de nabije toekomst. De omzet steeg in het eerste halfjaar met een procentje, terwijl het marktaandeel vrijwel onveranderd uitkwam op 21%.

Lees bericht

Uitdagende tijden blijven Sligro parten spelen

Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.

Lees bericht

Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht


Feyenoord en Sligro verlengen samenwerking met 5 jaar

Samenwerking - Feyenoord Rotterdam N.V. en Sligro hebben het partnership met vijf jaar verlengd. De horecagroothandel is daarmee tot 1 juli 2029 als Official Food Partner aan de club verbonden. Ook blijft Sligro food- en non-foodproducten leveren aan De Kuip. Dat meldt Sligro Food Group.

Lees bericht

Foodservice groothandels verenigen zich in FSN

Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid