Sonia Nastase nieuwe CEO Nespresso Nederland

Benoeming - Nespresso heeft Sonia Nastase benoemd tot CEO van Nespresso Nederland. Zij treedt per 15 september aan als opvolger van Kika Buhrmann, die na 17 jaar het bedrijf verlaat.
Nastase werkt sinds 2014 bij Nespresso en leidde in die periode meerdere landenteams en marktintroducties. Daarvoor bekleedde zij senior-leiderschapsfuncties bij Hilton en Starwood. Met haar internationale ervaring wil zij in Nederland de focus leggen op innovatie, premium klantervaring en de duurzaamheidsagenda van Nespresso.
Impact
Onder haar leiding wil Nespresso Nederland blijven investeren in hoogwaardige koffieproducten én in een positieve impact op de gehele koffieketen.
Bron: Nespresso/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Huismerken winnen verder terrein in de foodservice
Onderzoek - Huismerken zijn bezig aan een stille opmars binnen de Nederlandse foodservice. Niet alleen in de keuken, maar steeds vaker ook zichtbaar aan de voorkant van het horecabedrijf. Uit de meest recente editie van de GROUP7 Professional Community Scan blijkt dat inmiddels 28% van de horecaondernemers, cateraars en instellingen huismerkproducten inzet die direct zichtbaar zijn voor de gast.
Lees berichtStarbucks heropent in vernieuwde Lounge 1 Schiphol
Luchthaven - Schiphol heeft er een nieuwe eyecatcher bij: een ruim 500 m² grote Starbucks in de onlangs vernieuwde Lounge 1. De vestiging telt zo’n 180 zitplaatsen en is gerealiseerd in samenwerking met Avolta AG (voorheen HMSHost, red.) en Starbucks. De koffieketen keert hiermee terug op exact dezelfde plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland opende.
Lees berichtJongeren verdunnen soms hun koffie door prijsstijging
Koffiegebruik - Door de aanhoudende prijsstijging van koffie passen vooral jongeren hun consumptiegedrag aan. Volgens recent onderzoek van NIQ is deze groep het meest prijsgevoelig en zoekt actief naar alternatieven. Sommige jongeren verdunnen zelfs hun koffie.
Lees berichtTivoliVredenburg stapt over op koffie van Wonder Beans
Koffie - Het Utrechtse muziekpodium TivoliVredenburg stapt over op een nieuwe koffieleverancier: Wonder Beans. Hiermee biedt TivoliVredenburg hun bezoekers niet alleen een smaakvol kopje koffie, maar ook koffie met impact. Wonder Beans zorgt er namelijk voor dat het meer CO₂ verbruikt dan het uitstoot en zet zich daarnaast in voor regeneratieve landbouw, herbebossing en voor een leefbaar inkomen voor de...
Lees berichtWonder Beans start grootschalig project in Oeganda
Koffie - Het koffiemerk Wonder Beans start een grootschalig project om de sociale en economische omstandigheden van de koffieboeren in de Bugisu regio in Oost-Oeganda te verbeteren. Wonder Beans, onderdeel van We Wonder Company, leidt het project en investeert hier samen met klanten in.
Lees berichtNieuwe versie van onbemande shop Fastned
Tankstation – Fastned heeft woensdag een nieuwe versie geopend van een onbemande shop. De onbemande winkel van Fastned is gevestigd in het Duitse Kinding Altmühltal. De winkel heeft een beperkt assortiment frisdranken, koffie en snacks, maar biedt een comfortabele lounge om te wachten tijdens het opladen en een nette toiletgroep.
Lees bericht