Spaanse vakbeurs Alimentaria&Hostelco verwacht 15% groei
Vakbeurzen - Alimentaria&Hostelco, vakbeurs voor de sectoren voeding, dranken, foodservice en horeca-apparatuur, keert van 18 tot en met 21 maart 2024 terug naar de Gran Vía van Fira de Barcelona. De beurs toont een lijst van 900 internationale exposanten uit meer dan 60 landen.
De organisatoren melden een stijging van 15% in het aantal internationale bedrijven dat deelneemt aan de beurs. Er is vooral sprake van een toename van het aantal Aziatische bedrijven, met name uit China & Hong Kong, Thailand, Zuid-Korea en Taiwan. Ook is er sprake van een forse stijging van het aantal Italiaanse bedrijven.
Italië zal ook net als in voorgaande jaren opnieuw de internationale deelname leiden, met meer dan 50 bedrijven, gesteund door het Italiaanse Agentschap voor Buitenlandse Handel (ITA-ICE) en de Italiaanse Kamer van Koophandel en Industrie voor Spanje. Naast de Italiaanse regio Piemonte is het dit jaar voor het eerst ook de regio Campanië. Bovendien zullen kwaliteitsmerken uit het land, zoals het Consorzio per la Tutela del Formaggio Grana Padano en het Consorzio Parmigiano Reggiano en meer dan 30 bedrijven. Naast Italiaanse bedrijven zijn er op Alimentaria&Hostelco 2024 bedrijven terug te vinden uit Turkije, China en Hong Kong , Polen, Portugal, Frankrijk, België, Duitsland, Nederland en Argentinië.
Het bezoekersprogramma richt zich op importeurs en distributeurs van voedingsmiddelen en dranken, evenals op exploitanten uit de gehele foodketen, waaronder horeca, merkrestaurants en onafhankelijke restaurants, cruises en detailhandel, zowel nationaal als internationaal. Alimentaria&Hostelco heeft als doel om meer dan 2.200 importeurs, distributeurs, directeuren en inkoopmanagers van topniveau samen te brengen en zo’n 100.000 professionele bezoekers in totaal
Bron: Alimentaria&Hostelco/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtNH Hotel Group wordt Minor Hotels Europe & Americas
Hotels - NH Hotel Group, onderdeel van Minor Hotels, zal voortaan opereren als Minor Hotels Europe & Americas. Dit is onlangs besloten.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht