Spaanse vakbeurs Alimentaria&Hostelco verwacht 15% groei


Alimentaria&Hostelco;, vakbeurs voor de sectoren voeding, dranken, foodservice en horeca-apparatuur, wordt van 18 tot en met 21 maart 2024 gehouden / Foto bij: Alimentaria&Hostelco;

Vakbeurzen - Alimentaria&Hostelco, vakbeurs voor de sectoren voeding, dranken, foodservice en horeca-apparatuur, keert van 18 tot en met 21 maart 2024 terug naar de Gran Vía van Fira de Barcelona. De beurs toont een lijst van 900 internationale exposanten uit meer dan 60 landen.

De organisatoren melden een stijging van 15% in het aantal internationale bedrijven dat deelneemt aan de beurs. Er is vooral sprake van een toename van het aantal Aziatische bedrijven, met name uit China & Hong Kong, Thailand, Zuid-Korea en Taiwan. Ook is er sprake van een forse stijging van het aantal Italiaanse bedrijven.

Italië zal ook net als in voorgaande jaren opnieuw de internationale deelname leiden, met meer dan 50 bedrijven, gesteund door het Italiaanse Agentschap voor Buitenlandse Handel (ITA-ICE) en de Italiaanse Kamer van Koophandel en Industrie voor Spanje. Naast de Italiaanse regio Piemonte is het dit jaar voor het eerst ook de regio Campanië. Bovendien zullen kwaliteitsmerken uit het land, zoals het Consorzio per la Tutela del Formaggio Grana Padano en het Consorzio Parmigiano Reggiano en meer dan 30 bedrijven. Naast Italiaanse bedrijven zijn er op Alimentaria&Hostelco 2024 bedrijven terug te vinden uit Turkije, China en Hong Kong , Polen, Portugal, Frankrijk, België, Duitsland, Nederland en Argentinië.

Het bezoekersprogramma richt zich op importeurs en distributeurs van voedingsmiddelen en dranken, evenals op exploitanten uit de gehele foodketen, waaronder horeca, merkrestaurants en onafhankelijke restaurants, cruises en detailhandel, zowel nationaal als internationaal. Alimentaria&Hostelco heeft als doel om meer dan 2.200 importeurs, distributeurs, directeuren en inkoopmanagers van topniveau samen te brengen en zo’n 100.000 professionele bezoekers in totaal

Bron: Alimentaria&Hostelco/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid