‘Spare Rib Express boekt forse groei bij tevreden klant’


Formulenieuws – Fastserviceketen Spare Rib Express boekt vanwege het feit dat veel mensen thuiszitten als gevolg van de coronapandemie fors meer omzet door meer thuisbezorging. Ondanks die toename blijft de klant ook tevreden.

Als gevolg van de coronamaatregelen groeit de totale markt van bezorging. Die van Spare Rib Express is volgens eigen opgave met 49% toegenomen, gemeten vanaf het moment dat de eet- en drinkgelegenheden dicht moesten. Toch zorgt de toename in bestellingen niet voor negatieve reviews, volgens het bedrijf. Sterker nog: de klant blijft tevreden.

Sinds eind 2019 maakt Spare Rib Express gebruik van de feedback-oplossing van Insocial. Op basis van NPS scores wordt de consument gevraagd de bezorgervaring te delen. “Het is opvallend hoe hoog de scores zijn de afgelopen weken, en dat terwijl het aantal ontvangen reviews is verdubbeld. Afgelopen week is het aantal zelfs verdrievoudigd”, aldus woordvoerder van Spare Rib Express.

Waardering

Volgens Spare Rb Express kan de positieve klantbeoordeling verschillende oorzaken hebben. De klant kan water bij de wijn doen, omdat er in deze tijden meer waardering is voor de dingen die er nog wel zijn, of de bezorging verloopt sneller, omdat er minder verkeer is. De woordvoerder: “Wij vragen onze consumenten om hun mening over de kwaliteit van de bezorging en die van de maaltijden zelf. Afgelopen weken scoorden we een 9.1 uit 3.458 reviews op bezorging en een 9.0 op de kwaliteit van het gerecht.” Sinds de start van de meting staat de landelijke overall score met Insocial op een 8.2.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

US Foods gaat speciaal werk maken van ‘ghost kitchens’

Buitenland – Het Amerikaanse foodservicebedrijf US Foods gaat een aparte divisie opzetten voor ‘ghosts kitchens’, keukens waar uitsluitend wordt gewerkt voor het bezorgen van maaltijden. Het bedrijf wil er op die manier voor zorgen dat restaurants nog meer werk kunnen maken van hun bezorg- en afhaalmogelijkheden.

Lees bericht






1 op de 12 avondmaaltijden wordt nu afgehaald of bezorgd

Analyse – Het bezorgen en afhalen neemt een gigantische vlucht. In de afgelopen weken van de lockdown werden er maar liefst drie keer zoveel maaltijden thuisbezorgd, terwijl het afhalen van maaltijden lijkt af te vlakken. Afhalen en bezorgen van maaltijden is daarmee een fenomeen dat ook na heropening van de horeca een definitieve plek gaat veroveren in het consumentengedrag.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid