Starbucks lanceert nieuw koffie-concept met warme en koude dranken
Introductie – Starbucks komt met een nieuw ‘Self-Serve’- koffieconcept. Deze zelfbedieningsautomaat is de eerste van Starbucks die zowel warme als ijskoude dranken serveert, samen met zuivelvrije melkalternatieven. De nieuwe automaat, maakt onderdeel uit van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Program, dat samen met Nestlé Professional is opgezet. Eerste kennismaking in Nederland voor consumenten zal zijn bij enkele Shell-tankstations.
Door de zelfbedieningsautomaat krijgt koffie voor onderweg een geheel nieuwe beleving. Gebruikers van de automaat hebben namelijk een brede keuze door het diverse aanbod aan mogelijkheden, zoals zes verschillende siropen, waaronder suikervrije en seizoensgebonden favorieten, twee espressobrandingen en een uitgebreid assortiment chocoladedranken. Hierdoor zijn er honderden verschillende combinaties mogelijk waaruit een consument kan kiezen.
Koffiehuis
Al deze variaties zijn beschikbaar met één druk op de knop en uit een enkel uitgiftepunt geserveerd. Het koffieconcept is volledig in Starbucksstijl ingericht en beschikt over een digitaal display, waar specifieke berichten aan de consument getoond en gewijzigd kunnen worden, afhankelijk van het tijdstip van de dag en het seizoen van het jaar. Clive Brennan, Hoofd Marketing EMENA: “Het concept is ontworpen om consumenten dezelfde ervaring te geven, die je ook in een koffiehuis kan verwachten.”
Shell-stations
Vanaf dit jaar zijn de nieuwe automaten te vinden in een beperkt aantal landen in heel Europa, met plannen voor verdere uitbreiding. De eerste zelfbedieningsautomaten staan in Shell-stations door heel Nederland.
Deze nieuwe oplossing is mogelijk gemaakt door de Global Coffee Alliance, die in 2018 is gevormd door Starbucks en Nestlé Professional, om het wereldwijde bereik van Starbucks-merken buiten de Starbucks-winkels te versnellen en te laten groeien, waaronder binnen foodservice.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtRotterdam The Hague Airport opent Starbucks Kiosk
Luchthaven – Afgelopen week heeft Avolta (voorheen HMSHost) een nieuwe Starbucks geopend op luchthaven Rotterdam The Hague Airport. De locatie is gevestigd aan airside en was voorheen een zogenaamde pop-uplocatie.
Lees berichtZes maaltijden van The Green Table bij Shell Mobility Hub
Formulenieuws - Shell Mobility Hub in Den Haag introduceert zes kant-en-klaarmaaltijden van The Green Table. Het gaat om duurzame, plantaardige maaltijden voor EV-rijders, zo laat Shell weten. De maaltijden zijn voor €7,55 beschikbaar.
Lees berichtShell Vémars Est in Frankrijk wint Shell Barista Cup
Wedstrijd - De winnaar van de Shell Barista Cup 2023 is bekend. Winnaar is dit jaar geworden Shell Vémars Est gelegen in Frankrijk, ten noorden van Parijs. De finale vond plaats op 17 januari bij koffie leverancier Selecta waar baristas van Shell stations uit Nederland, België, Luxemburg én Frankrijk tegen elkaar streden voor de titel ‘Beste Barista langs de weg’.
Lees berichtDick Middelweerd lanceert de week van het worstenbroodje
Actie – Het worstenbroodje krijgt een eigen week. Twee sterrenchef Dick Middelweerd vindt het hoogtijd worden dat het populaire Brabantse worstenbroodje met een eigen week wordt gevierd, de Week van het Worstenbroodje.
Lees berichtEerste Shell Café wereldwijd met nieuwe huisstijl in Rotterdam
Tankstation - Shell Station De Maastunnel in Rotterdam is na en korte en snelle ombouw van Esso overgegaan naar Shell. De locatie heeft een nieuwe luifel gekregen met daarop de nieuwe wereldwijde huisstijl van Shell Café.
Lees bericht