Start-up Bozu introduceert Hard Iced Tea


Introductie - Hard seltzer start-up Bozu heeft onlangs een nieuw mixdrankje geïntroduceerd in Nederland: Hard Iced Tea. De premix wordt in twee smaakvarianten op de markt gebracht.

Hard Iced Tea is een koolzuur- en suikervrije ijsthee op basis van echte thee, in een blikje van 250ml en met een hint van premium wodka (4,5% vol). De twee smaken zijn Hard Iced Tea Green (met de smaak van citroen en gember) en Hard Iced Tea Peach (met de smaak van perzik en hibiscus). Daarnaast is de Hard Iced Tea koolhydraatvrij en bevat een blikje slechts 65 kcal.

Brend Koolhof en Gianluca De Leo, oprichters van Bozu:  “IJsthee is de meest geliefde frisdrank van Nederland, en de enige zelfs die qua verkopen in het supermarktkanaal ieder jaar groeit. Binnen de categorie mixdranken zie je dat de populairste dranken gebaseerd zijn op cola, ook zo’n favoriete frisdrank. Voor ons was het daarom eigenlijk heel logisch; waarom geen ijsthee met alcohol? De succesvolle soft launch van de Hard Iced Teas via onze eigen studentenservie bevestigde deze gedachte. We zijn blij dat we in dit gat gesprongen zijn en deze nieuwe introductie onderstreept de pioniersgedachte van onze start-up volledig”.

Start-up Bozu

Bozu is een Nederlandse start-up uit Groningen die in 2019 de Nederlandse markt betrad met hard seltzer; een trend die de Amerikaanse drankensector de afgelopen jaren op zijn kop heeft gezet. Hard seltzer staat bekend als mixdrank die laag in calorieën is doordat het vrij van suikers en koolhydraten is en – in het geval van Bozu – 5% alcohol bevat.

Bron: Bozu/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid