Sterke opkomst indoor trampolineparken; horeca ontwikkelt niet mee
Leisure - Er komen in Nederland steeds meer indoor trampolineparken. Nu zijn dat er nog 32, maar de verwachting is dat er van dit nieuwe leisure-concept de komende tijd meer zullen komen. De horeca bij indoor trampolineparken blijft hetzelfde als nu.
Dit blijkt uit de publicatie ‘De Indoor Trampolineparken in Beeld’ van Van Spronsen & Partners horeca-advies. Een overdekt trampolinepark bestaat uit een groot veld van aaneengeschakelde trampolines. Bij grotere trampolineparken wordt het trampolineveld aangevuld met trampolinefaciliteiten zoals tumblingbanen, foam pits, airbags, trick areas en basket-, dodge-, volley- en bossaball. Het eerste indoor trampolinepark in Nederland, een vestiging van Bounz in Amsterdam, opende in 2011. De meeste indoor trampolineparken zijn echter de afgelopen twee à drie jaar geopend en dit gaat in een rap tempo met inmiddels 32 parken.
Toename
Van Spronsen & Partners verwacht dat het aantal indoor trampolineparken de komende jaren zal toenemen. Zo staat voor dit jaar de opening gepland van nieuwe parken in onder meer Almere, Purmerend en Zwolle. De nieuwe parken zijn grootschalig, waardoor in deze relatief nieuwe branche nu al sprake is van schaalvergroting. Omdat de verblijfsduur van gasten relatief beperkt blijft, verwacht het onderzoeksbureau niet dat de horeca bij trampolineparken verder zal professionaliseren dan wat nu bij de grote centra wordt geboden.
Bron: @FoodClicks
Leisure - Er komen in Nederland steeds meer indoor trampolineparken. Nu zijn dat er nog 32, maar de verwachting is dat er van dit nieuwe leisure-concept de komende tijd meer zullen komen. De horeca bij indoor trampolineparken blijft hetzelfde als nu.
Dit blijkt uit de publicatie ‘De Indoor Trampolineparken in Beeld’ van Van Spronsen & Partners horeca-advies. Een overdekt trampolinepark bestaat uit een groot veld van aaneengeschakelde trampolines. Bij grotere trampolineparken wordt het trampolineveld aangevuld met trampolinefaciliteiten zoals tumblingbanen, foam pits, airbags, trick areas en basket-, dodge-, volley- en bossaball. Het eerste indoor trampolinepark in Nederland, een vestiging van Bounz in Amsterdam, opende in 2011. De meeste indoor trampolineparken zijn echter de afgelopen twee à drie jaar geopend en dit gaat in een rap tempo met inmiddels 32 parken.
Toename
Van Spronsen & Partners verwacht dat het aantal indoor trampolineparken de komende jaren zal toenemen. Zo staat voor dit jaar de opening gepland van nieuwe parken in onder meer Almere, Purmerend en Zwolle. De nieuwe parken zijn grootschalig, waardoor in deze relatief nieuwe branche nu al sprake is van schaalvergroting. Omdat de verblijfsduur van gasten relatief beperkt blijft, verwacht het onderzoeksbureau niet dat de horeca bij trampolineparken verder zal professionaliseren dan wat nu bij de grote centra wordt geboden.
Bron: @FoodClicks
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Vakbeurzen - In samenwerking met de culinaire gids Gault&Millau organiseert Horecava een Chef’s Table, waarbij topchefs hun vaardigheden tonen aan een select gezelschap van horecaprofessionals.