Succesvolle Vrumona-pilot suikerreductie bij sportkantines
Sportkantines – De suikerreductiepilot bij een drietal grote sportverenigingen van Vrumona is succesvol verlopen. De clubs realiseerden gezamenlijk een reductie van 130.000 suikerklontjes, wat gelijkstaat aan 520 kg suiker.
De drie sportverenigingen, te weten SV Kampong, AH&BC en AFC, bespaarden gezamenlijk honderden kilo’s suiker door in de maand september een assortiment te voeren met weinig tot geen suikerhoudende frisdranken. Deze suikercompetitie gebeurde op initiatief van frisdrankenleverancier Vrumona in Bunnik.
Het is de bedoeling dat de suikercompetitie in 2023 plaatsvindt bij een zo groot mogelijk aantal (amateur)sportverenigingen in Nederland, met als doel zoveel mogelijk de inname van suiker via frisdrank terug te dringen. Evelien Sanders - de Boer, managing director Vrumona over de pilot: “We zijn deze competitie gestart met de slogan “Maak een sport van minder suiker”. Kijken of we gezamenlijk met deze vooruitstrevende clubs bewustwording kunnen creëren en een beweging op gang kunnen brengen. En dat is gelukt! Niet alleen zijn we blij met de resultaten, de reductie van zoveel suikerklontjes, maar ook met de lessons learned. Dat is waardevol voor het vervolg bij deze clubs en de vele clubs die zullen volgen”. De eerstvolgende clubs staan volgens de Sander – de Boer al klaar om aan de slag te gaan.
Eerste stap
Met deze pilot is een eerste belangrijke stap gezet om op grote schaal bewustwording te creëren onder (amateur)sporters, ouders en kinderen over de hoeveelheid suiker in frisdrank. Tijdens de maand september is door Vrumona onderzocht wat voor effect een (bijna) volledig suikervrij frisdrank assortiment met de bijbehorende communicatie en activatie heeft op het (aankoop)gedrag van bezoekers van sportverenigingen.
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
fritz-kola komt met nieuw design fles
Frisdranken - Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen. Als onderdeel van het nieuwe ontwerp hebben merk illustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola merk logo ontworpen en een nieuw etiket met informatie over het bedrijf en de ingrediënten.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtVrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees berichtVrumona introduceert drie Royal Club Mocktails
Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees bericht