Supermarkt-app Crisp slaat vleugels uit naar België


Foto bij: Crisp werd opgericht in 2018 door (v.l.n.r.) Michiel Roodenburg, Tom Peeters en Eric Kaassen

Bezorgservice – Supermarkt-app Crisp steekt de landsgrens over met België. Voortaan voorziet het bedrijf vanuit een hoofdvestiging in Antwerpen en een gloednieuw distributiecentrum van 15.000 m2 in Bornem Vlaanderen van een ruim aanbod aan Belgische streekproducten. Deze internationalisering betekent een uitbreiding van Crisps markt met 40%.

Crisp zag haar groei in de afgelopen twee jaar maar liefst vertienvoudigen. Sinds de oprichting vier jaar geleden downloadden meer dan 750.000 mensen de app en 85% van alle bestellingen zijn inmiddels herhaalaankopen. Crisp acht de tijd daarom nu rijp de vleugels uit te slaan naar Vlaanderen. Voor het verse productaanbod zijn in de afgelopen maanden tientallen kleinschalige Belgische leveranciers aangesloten door inkopers die vaak zelf een achtergrond als chef hebben. En dus bestellen Vlamingen vanaf nu versgebakken appelbrood van Mariën Meesterbakkers uit Antwerpen, de grootste mosselen uit de Oosterschelde, Belgische faire melk en aardappels van The Potato Chef uit Tielt.

Rechtstreeks

Als draaischijf tussen de vraag naar smaakvol eten en het aanbod van lokale makers, elimineert Crisp traditionele tussenschakels in de voedselketen. Tom Peeters, oprichter en CEO van Crisp: “Goed en lekker eten komt rechtstreeks van de maker; uit het seizoen, van dichtbij en met liefde gemaakt door boeren, telers en kwekers die ook met aandacht omgaan met de wereld. Met Crisp hebben we een duurzaam systeem gebouwd dat beter eten van kleinschalige makers koppelt aan een groot publiek. Dat eten heeft minder voedselkilometers afgelegd. Vers is écht vers en dat proef je. Ook Belgen weten dat te waarderen.”

Elektrisch wagenpark

Voor nog meer blijvende verandering werkt Crisp voor de Benelux toe naar een emissievrije operatie. Peeters: “We willen, net als in Nederland, zo dicht mogelijk bij de Vlaamse klanten zijn, want dat verkort de keten en dat levert verser eten op. Daarnaast blijven we lokale bezorghubs bouwen, om ritafstanden met een groeiend elektrisch wagenpark te verkleinen. In Nederland openden we daarom in de afgelopen maanden hubs in Delft en Utrecht, en staan er voor dit jaar nog drie op de planning. In België schalen we in hetzelfde tempo op.”

Bron: Crisp/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Colruyt start met ombouw Match- en Smatch-winkels in België

Buitenland - De Colruyt Group start met de integratie en transformatie van het merendeel van de over te nemen Match en Smatch-winkels nadat De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) daar een vervroegde toestemming voor gaf. Concreet houdt dit in dat vandaag voor 49 van de 57 winkels het startschot wordt gegeven voor hun ombouw.

Lees bericht

Freasy neemt plantaardige Good Chef over

Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.

Lees bericht



Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp

Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid