Supermarktomzet in de lift dankzij focus op gemak


Omzetten – Supermarkten blijven het goed doen, ook dankzij het feit dat ze steeds beter in spelen op de vraag naar gemak. De omzet van de levensmiddelenzaken in Nederland is vorig jaar met 4,6 procent gestegen tot 35,9 miljard euro. Een jaar eerder was de omzet nog 34,4 miljard euro. Dit meldt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) donderdag. De stijging is volgens het CBL te danken aan het feit dat de consument niet bezuinigt op eten en drinken en vaker kiest voor gemak. “De supermarkten spelen hierop in door een gemaksassortiment aan te bieden, maar ook door boodschappen thuis te bezorgen en online bestellen mogelijk te maken. De hybride consument zorgt voor blurring van foodretail en foodserviceconcepten”, aldus het CBL. Het CBL vertegenwoordigt ruim 4.300 supermarkten waar dagelijks vier miljoen consumenten hun boodschappen doen. Bron: @FoodClicks  

Omzetten – Supermarkten blijven het goed doen, ook dankzij het feit dat ze steeds beter in spelen op de vraag naar gemak. De omzet van de levensmiddelenzaken in Nederland is vorig jaar met 4,6 procent gestegen tot 35,9 miljard euro. Een jaar eerder was de omzet nog 34,4 miljard euro. Dit meldt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) donderdag. De stijging is volgens het CBL te danken aan het feit dat de consument niet bezuinigt op eten en drinken en vaker kiest voor gemak. “De supermarkten spelen hierop in door een gemaksassortiment aan te bieden, maar ook door boodschappen thuis te bezorgen en online bestellen mogelijk te maken. De hybride consument zorgt voor blurring van foodretail en foodserviceconcepten”, aldus het CBL. Het CBL vertegenwoordigt ruim 4.300 supermarkten waar dagelijks vier miljoen consumenten hun boodschappen doen. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid