Susanne Claessen nieuwe Global marketing manager Vinada


Susanne Claessen wordt bij Vinada eindverantwoordelijk voor het wereldwijde strategische marketing- en merkbeleid

Benoeming - Vinada, het alcoholvrije wijnmerk, heeft Susanne Claessen aangesteld als Global Marketing Manager. Claessen wordt bij Vinada eindverantwoordelijk voor het wereldwijde strategische marketing- en merkbeleid.

Hiervoor was Claessen werkzaam als Brand Manager Lindt & Sprüngli Benelux. Bij deze Zwitserse FMCG producent van premium Chocolade was Claessen onder andere verantwoordelijk voor de marketingstrategie, partnerships en budgettering van verschillende sub-merken zoals Lindt Excellence met ruim 20 producten in het portfolio, binnen Nederland, België en Luxemburg.

Claessen verwacht veel mooie en uitdagende projecten en campagnes te starten bij Vinada. Jessica van der Kist, founder van Vinada “Wij hebben grote ambities voor de komende jaren en om deze te bereiken moeten wij onze marketingactiviteiten naar een hoger plan tillen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een ervaren marketeer. Susanne heeft veel internationale ervaring en gaat ons, samen met ons team en distributeurs, helpen om Vinada lokaal te positioneren in de meer dan 30 landen waarin we actief zijn.”

Alternatief

Vinada is opgericht in 2018 door Jessica van der Kist vanuit de behoefte naar een beter alternatief in de markt. De Alcoholvrije, Vegan, Low Calorie (- 69% t.o.v. wijn mèt alcohol), Gluten Free wijnen worden vervaardigd in Spanje en Frankrijk.

De wereldwijde niet-alcoholische markt groeit snel. In Scandinavië, Nederland en het Verenigd Koninkrijk drinkt 1 op de 5 volwassenen geen alcohol, volgens Vinada.

Bron: Vinada/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Brandt & Levie en Grapedistrict komen met ‘Zwijn & Wijn’

Introductie - Twee Amsterdamse bedrijven Brandt & Levie’s en Grapedistrict komen met een nieuw product voor het borrelmoment: ‘Zwijn & Wijn’. Het gaat om een handgemaakte droge worst van beter vlees met daarin een rode wijn van een kleine wijnboer, Pedro, die is aangesloten bij Grapedistrict.

Lees bericht


Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht




Coco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over

Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.

Lees bericht

Pauwels Engineering nieuwe eigenaar Lovechock

Overname - Om de toekomstvisie van het bedrijf te versterken heeft Lovechock BV de krachten gebundeld met het Belgische familiebedrijf Pauwels Engineering NV. Door de fusie kan Lovechock, dat op een duurzame wijze chocolade maakt, sneller groeien.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid