Swinkels betreedt Hard Seltzer markt met eigen merk

Introductie – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw Hard Seltzer merk, genaamd: Spijked&. Onderscheidend aan dit nieuwe merk is dat Swinkels Family Brewers hiervoor een samenwerking aangaat met The Seaweed Company, om een bijdrage te leveren aan het herstel van de oceaan.
De brouwer betreedt hiermee een nieuwe markt, naast haar gevarieerde aanbod aan bieren. Spijked& is alcoholisch bruiswater met 4,7% en vijf keer gedistilleerde alcohol. Het bevat 65 Kcal en minder dan 1 gram suiker per 250ml blik. Spijked& is veganistisch en glutenvrij en verkrijgbaar in vier smaken: Lemon, Cherry, Wild Berries en de eerste in zijn soort: Seaweed. De Seaweed variant is, naast verrassend lekker, een integraal onderdeel van de positionering van het Spijked& merk; ‘More than a Hard Seltzer’.
Spijked& heeft een maritieme uitstraling, wat aansluit bij de samenwerking met The Seaweed Company. Swinkels Family Brewers gaat in zee met deze scale-up om duurzame zeewierteelt onder de aandacht te brengen. Zeewier heeft een belangrijke rol in het herstel van de oceaan en voor elk verkocht blik Spijked& wordt bijgedragen aan een nieuw stuk zeewierboerderij ter grootte van een A4 om zo de zeewierteelt verder te ontwikkelen.
Nederlandse roots
De merknaam Spijked& is gebaseerd op het Engelse woord ‘Spike’, wat alcoholiseren van bruiswater betekent. In de VS staat dit type drank ook wel bekend als een ‘Spiked Seltzer’. De ‘ij’ in Spijked& laat de Nederlandse afkomst van het merk zien. Gijs Swinkels, CCO bij Swinkels Family Brewers: "Spijked& speelt in op de groeiende trend van de moderne consument, die steeds vaker merkkeuzes en beslissingen neemt die passen bij hun levensstijl en overtuigingen.
Het merk gaat ook de grens over. Vanaf november dit jaar is het verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk en Denemarken. Begin 2021 ook in Zweden en IJsland.
Bron: Swinkels/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Swinkels start speciaalbierplatform: ‘Dare to Drink Different’
Platfom – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw speciaalbierplatform onder de merknaam Dare to Drink Different. Het platform moet de bierdrinker verleiden nieuwe speciaalbieren en andere craft beverages te ontdekken. Het aanbod telt momenteel 500 verschillende soorten.
Lees berichtBavaria maakt met video ‘Zo. Time to say bye’ herkenbare knipoog
Campagne – Bavaria speelt met campagnes vaker in op gebeurtenissen. Deze keer wordt met de video 'Zo. Time to say bye' ingespeeld op de start van de nieuwste Bond-film in de bioscopen en het feit dat het mogelijk de laatste keer is met Daniel Craig als vertolker van de iconische figuur James Bond.
Lees berichtCornet voegt alcoholvrije variant toe aan range
Bieren - Vandaag introduceert brouwerij De Hoorn, één van de Belgische brouwerijen van Swinkels Family Brewers, Cornet Alcohol-free. Een antwoord op de vraag naar een zacht en smaakvol speciaalbier, maar dan alcoholvrij.
Lees berichtSwinkels Family Brewers neemt Uiltje Brewing Company over
Overname – Swinkels Family Brewers geeft invulling aan de eigen groeistrategie en breidt aanbod aan eigen merken uit met Uiltje Brewing Company. Uiltje Brewing Company staat bekend als eigenzinnige bierbrouwerij, met een sterk merk dat naam maakte met opvallende illustraties op het blik.
Lees berichtID&T en Monica Geuze nemen belang in start-up STËLZ
Dranken - De Amsterdamse start-up STËLZ hard seltzer heeft bekend gemaakt dat het twee nieuwe aandeelhouders heeft aangetrokken. Het gaat om influencer Monica Geuze en evenementenorganisator ID&T.
Lees berichtBavaria start grootse campagne voor Bavaria 0.0%
Campagne – De campagne voor Bavaria 0.0% wordt de grootste in de geschiedenis van de Brabantse bierbrouwer Swinkels Family Brewers, waartoe het biermerk behoort, en moet de consument overtuigen dat de variant amper is te onderscheiden van alcoholhoudend pils.
Lees bericht