Swinkels start speciaalbierplatform: ‘Dare to Drink Different’


Specialbieren leren ontdekken met nieuw platform Dare to Drink Different van Swinkels Family Brewers

Platfom – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw speciaalbierplatform onder de merknaam Dare to Drink Different. Het platform moet de bierdrinker verleiden nieuwe speciaalbieren en andere craft beverages te ontdekken. Het aanbod telt momenteel 500 verschillende soorten.

De afgelopen jaren heeft de bierbrouwer flink geïnvesteerd in uitbreiding van haar speciaalbieraanbod. Zo nam het familiebedrijf de afgelopen vier jaar brouwerij de Molen (Bodegraven), speciaalbierimporteur Bier&cO en recentelijk nog brouwerij Uiltje Brewing Company (Haarlem) over. De uitbreiding zorgt er voor dat het familiebedrijf inmiddels voor elke bierbehoefte meerdere speciaalbieren kan aanbieden. Dat aanbod verschijnt op het platform Dare to Drink Different. Romke Swinkels, directeur Swinkels Family Brewers Nederland: “Het is onze ambitie om als Swinkels Family Brewers te boek te staan als dé expert op het gebied van speciaalbier, alcoholvrij bier en andere craft beverages. We zien bij de bierdrinker al jarenlang een groeiende behoefte om steeds opnieuw nieuwe speciaalbieren te ontdekken. Op Dare to Drink Different komen vraag en aanbod nu perfect samen. Het nieuwe platform moet een begrip worden voor de speciaalbierdrinker die zich steeds opnieuw wil laten verrassen.”

Verleiding

Dare to Drink Different moet de bierconsument uitdagen nieuw speciaalbier te proberen. Het is meer dan een reguliere webshop. Met behulp van een verrassende smaaktest wordt speciaalbier aanbevolen op basis van persoonlijke smaak. Het platform richt zich daarnaast overigens ook op alcoholvrij bier, craft sodas, hard seltzers en kombuchas. Verder biedt het platform proeftips en informatie over bierstijlen en -brouwerijen.

Dare to Drink Different is evengoed een springplank voor nieuwe speciaalbieren omdat de bierconsument op meerdere plekken in aanraking komt met het concept. Het Dare to Drink Different merk zal namelijk zichtbaar zijn via speciaalbierwisseltaps in horeca, speciaalbierdisplays in de supermarkt en speciaalbierarea’s op evenementen.

Speciaalbieraanbod horeca

Dare to Drink Different wil de horecaondernemer op het gebied van speciaalbier ontzorgen. Via e-mail ontvangt de ondernemer ieder seizoen een nieuw, passend advies bestaande uit 10 tot 20 verrassende speciaalbieren en andere craft beverages. Op dit moment worden in het winterprogramma bijvoorbeeld de Molen Guur & Kou (scottish ale), Van Moll Wodan (weizenwijn) en Dupont Avec Les Bons Voeux (krachtig blond) aangeboden.

Bron: Swinkels Family Brewers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid