Swinkels start speciaalbierplatform: ‘Dare to Drink Different’


Specialbieren leren ontdekken met nieuw platform Dare to Drink Different van Swinkels Family Brewers

Platfom – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw speciaalbierplatform onder de merknaam Dare to Drink Different. Het platform moet de bierdrinker verleiden nieuwe speciaalbieren en andere craft beverages te ontdekken. Het aanbod telt momenteel 500 verschillende soorten.

De afgelopen jaren heeft de bierbrouwer flink geïnvesteerd in uitbreiding van haar speciaalbieraanbod. Zo nam het familiebedrijf de afgelopen vier jaar brouwerij de Molen (Bodegraven), speciaalbierimporteur Bier&cO en recentelijk nog brouwerij Uiltje Brewing Company (Haarlem) over. De uitbreiding zorgt er voor dat het familiebedrijf inmiddels voor elke bierbehoefte meerdere speciaalbieren kan aanbieden. Dat aanbod verschijnt op het platform Dare to Drink Different. Romke Swinkels, directeur Swinkels Family Brewers Nederland: “Het is onze ambitie om als Swinkels Family Brewers te boek te staan als dé expert op het gebied van speciaalbier, alcoholvrij bier en andere craft beverages. We zien bij de bierdrinker al jarenlang een groeiende behoefte om steeds opnieuw nieuwe speciaalbieren te ontdekken. Op Dare to Drink Different komen vraag en aanbod nu perfect samen. Het nieuwe platform moet een begrip worden voor de speciaalbierdrinker die zich steeds opnieuw wil laten verrassen.”

Verleiding

Dare to Drink Different moet de bierconsument uitdagen nieuw speciaalbier te proberen. Het is meer dan een reguliere webshop. Met behulp van een verrassende smaaktest wordt speciaalbier aanbevolen op basis van persoonlijke smaak. Het platform richt zich daarnaast overigens ook op alcoholvrij bier, craft sodas, hard seltzers en kombuchas. Verder biedt het platform proeftips en informatie over bierstijlen en -brouwerijen.

Dare to Drink Different is evengoed een springplank voor nieuwe speciaalbieren omdat de bierconsument op meerdere plekken in aanraking komt met het concept. Het Dare to Drink Different merk zal namelijk zichtbaar zijn via speciaalbierwisseltaps in horeca, speciaalbierdisplays in de supermarkt en speciaalbierarea’s op evenementen.

Speciaalbieraanbod horeca

Dare to Drink Different wil de horecaondernemer op het gebied van speciaalbier ontzorgen. Via e-mail ontvangt de ondernemer ieder seizoen een nieuw, passend advies bestaande uit 10 tot 20 verrassende speciaalbieren en andere craft beverages. Op dit moment worden in het winterprogramma bijvoorbeeld de Molen Guur & Kou (scottish ale), Van Moll Wodan (weizenwijn) en Dupont Avec Les Bons Voeux (krachtig blond) aangeboden.

Bron: Swinkels Family Brewers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid