Swinkels start speciaalbierplatform: ‘Dare to Drink Different’


Specialbieren leren ontdekken met nieuw platform Dare to Drink Different van Swinkels Family Brewers

Platfom – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw speciaalbierplatform onder de merknaam Dare to Drink Different. Het platform moet de bierdrinker verleiden nieuwe speciaalbieren en andere craft beverages te ontdekken. Het aanbod telt momenteel 500 verschillende soorten.

De afgelopen jaren heeft de bierbrouwer flink geïnvesteerd in uitbreiding van haar speciaalbieraanbod. Zo nam het familiebedrijf de afgelopen vier jaar brouwerij de Molen (Bodegraven), speciaalbierimporteur Bier&cO en recentelijk nog brouwerij Uiltje Brewing Company (Haarlem) over. De uitbreiding zorgt er voor dat het familiebedrijf inmiddels voor elke bierbehoefte meerdere speciaalbieren kan aanbieden. Dat aanbod verschijnt op het platform Dare to Drink Different. Romke Swinkels, directeur Swinkels Family Brewers Nederland: “Het is onze ambitie om als Swinkels Family Brewers te boek te staan als dé expert op het gebied van speciaalbier, alcoholvrij bier en andere craft beverages. We zien bij de bierdrinker al jarenlang een groeiende behoefte om steeds opnieuw nieuwe speciaalbieren te ontdekken. Op Dare to Drink Different komen vraag en aanbod nu perfect samen. Het nieuwe platform moet een begrip worden voor de speciaalbierdrinker die zich steeds opnieuw wil laten verrassen.”

Verleiding

Dare to Drink Different moet de bierconsument uitdagen nieuw speciaalbier te proberen. Het is meer dan een reguliere webshop. Met behulp van een verrassende smaaktest wordt speciaalbier aanbevolen op basis van persoonlijke smaak. Het platform richt zich daarnaast overigens ook op alcoholvrij bier, craft sodas, hard seltzers en kombuchas. Verder biedt het platform proeftips en informatie over bierstijlen en -brouwerijen.

Dare to Drink Different is evengoed een springplank voor nieuwe speciaalbieren omdat de bierconsument op meerdere plekken in aanraking komt met het concept. Het Dare to Drink Different merk zal namelijk zichtbaar zijn via speciaalbierwisseltaps in horeca, speciaalbierdisplays in de supermarkt en speciaalbierarea’s op evenementen.

Speciaalbieraanbod horeca

Dare to Drink Different wil de horecaondernemer op het gebied van speciaalbier ontzorgen. Via e-mail ontvangt de ondernemer ieder seizoen een nieuw, passend advies bestaande uit 10 tot 20 verrassende speciaalbieren en andere craft beverages. Op dit moment worden in het winterprogramma bijvoorbeeld de Molen Guur & Kou (scottish ale), Van Moll Wodan (weizenwijn) en Dupont Avec Les Bons Voeux (krachtig blond) aangeboden.

Bron: Swinkels Family Brewers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodservice groeit met 44,4% in periode 5

Cijfers – De periodemonitor van Foodservice XS laat over periode 5, week 17 t/m 20, (25 april t/m 22 mei 2022) met een groei van 44,4% een zeer goede ontwikkeling zien van de foodservicemarkt. Tegelijkertijd wordt gewaarschuwd voor een al te positief beeld van de omzetgroei op termijn, want oplopende inflatie en toenemende kosten bij de consument kunnen gaan zorgen voor krimp.

Lees bericht


Omzet horeca mogelijk tien procent hoger dan in 2019

Analyse - Rien de Koning van More2market heeft drie scenario’s opgesteld van te verwachten ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. De scenario’s zijn gebaseerd op de cijfers van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en het CBS. De drie scenario’s laten in alle drie de gevallen een positief beeld zien.

Lees bericht


Kick-off Week van de horeca tijdens Gastvrij Rotterdam

Actieweek - Na een succesvolle editie vorig jaar wordt ook dit jaar weer de Week van de horeca georganiseerd. De week, die van 19 tot en met 24 september wordt gehouden, staat volledig in het teken van alle horecaprofessionals, ondernemers, leveranciers, opleiders – en studenten binnen de horeca. De week wordt afgetrapt samen met de officiële opening van Gastvrij Rotterdam op 19 september...

Lees bericht


Baro, bohemien kustplaats aan de Amsterdamse gracht

Horeca - Openluchtrestaurant Baro brengt de bohemien flair van badplaatsen op Ibiza en de energie van Tulum aan de Postjesweg in Amsterdam West. Met kleurrijk streetfood en verfrissende tequilacocktails serveert Baro zorgeloze vakantiedagen. Donderdag ging de locatie open.

Lees bericht

CBS ziet forse groei horeca in eerste kwartaal 2022

Analyse - De omzet in de horeca groeide in het eerste kwartaal van 2022 met 9,7 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat komt vooral door versoepeling van de coronamaatregelen. Vergeleken met het eerste kwartaal vorig jaar lag de horecaomzet 92,2 procent hoger, maar ook dat werd veroorzaakt door een strenge lockdown in het eerste kwartaal 2021. De cijfers zijn afkomstig van het...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid