TAPP lanceert nieuw platform voor horecaondernemers


Het TAPP platform werd de afgelopen maanden getest door bestaande klanten van het bedrijf

Introductie – TAPP komt met een nieuw platform voor de horeca, wat ondernemers meer inzage moet geven over hun eigen bedrijf. Horecaondernemers kunnen door een datagerichte aanpak meer uit hun zaak halen.

TAPP ontwikkelde, in samenwerking met strategisch development partner Microsoft, een online platform waarop horecaondernemers kansen krijgen aangereikt om hun strategie te verbeteren. Het platform analyseert de data van duizenden horecagelegenheden in Nederland en brengt zo trends en ontwikkelingen op het gebied van assortimenten en prijzen in kaart. Deze benchmark data wordt naast de huidige resultaten van de desbetreffende horecaondernemer gelegd om in kaart te brengen waar mogelijke verbeteringen liggen. Zo wordt onder meer inzichtelijk hoe het individuele assortiment presteert in vergelijking met andere horecagelegenheden, welke dranken op dat moment zorgen voor de meeste omzet, of er sprake is van een prijsafwijking binnen het huidige assortiment ten opzichte van de concurrentie, en welke dranken veelbelovend zijn om aan de kaart toe te voegen. Op basis van die informatie doet het TAPP platform suggesties voor verbetering.

Het TAPP platform werd de afgelopen maanden getest door bestaande klanten van het bedrijf. Volgens TAPP gaf het platform ze de juiste informatie. “Wanneer je weet wat gasten bestellen en uitgeven in andere horecagelegenheden, ben je beter in staat om de juiste doelen te stellen met je team en goede beslissingen te maken”, aldus Jaap van Ham, eigenaar van Rooftopbar Doloris in Tilburg. En ook Jeroen Stokman, eigenaar van Restaurant Jonkheer De Ram in Schalkwijk toonde zich tevreden. "Deze inzichten uit de markt houden me scherp. Het drukt me met m’n neus op de feiten”, aldus Stokman.

TAPP is opgericht door Frans van Hoogstraten (CFO) en Sjoerd Rothweiler (CCO) met de missie om een data-gedreven werkwijze toegankelijk te maken voor horecaprofessionals. Inmiddels wordt het platform gebruikt door ruim 3.400 horecaondernemingen in Nederland.

Bron: TAPP/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid