Tea of Life voortaan ook in retail


Tea of Life is voortaan ook in retail te vinden / Foto bij: Tea of Life

Introductie - Het theemerk Tea of Life komt nu ook beschikbaar voor de consument. Het theemerk met een 100% natuurlijke, biologische lijn, is al 15 jaar beschikbaar in de out-of-home markt.

Tea of Life zorgt voor een positieve impact op de levens van boeren en lokale ketens in Sri Lanka. Door de stap naar retail komt de thee beschikbaar voor iedereen. De thee is 100% natuurlijk en vrij van aroma’s en bovendien CO2 neutraal geproduceerd. Tea of Life wordt ook verwerkt tot eindproduct in het land van oorsprong, namelijk Sri Lanka. Zo is er voor meer mensen een baan en wordt er bijgedragen aan een groeiende lokale economie. De kop thee die je drinkt heeft daardoor invloed op het leven van de plukkers en de verwerker en dat van hun families. Vandaar de naam Tea of Life, met de pay-off ‘Better tea, better life’.

Retail

De range bestaat uit twee pure theeën en tien kruideninfusies, zoals een echt pittige gember en een rustgevende blend van venkelzaad en kamille. Tea of Life zal vanaf deze week te vinden zijn in de schappen bij supermarktketen Jumbo. In augustus volgt de lancering bij drogisterijketen DA

Bron: Tea of Life/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht


Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

HAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch

Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.

Lees bericht

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid