Tony's lanceert 'lookalike'-repen als ‘Sweet Solution’


Foto bij: Tony’s Chocolonely

Actie - Tony’s Chocolonely introduceert vier ‘lookalike’ chocoladerepen (limited edition) om aandacht te vragen voor moderne slavernij en illegale kinderarbeid in de chocolade-industrie. Het chocolademerk dat strijdt tegen kinderslavernij vindt dat er na 20 jaar te weinig is veranderd en roept op tot wetgeving.

Tony’s Chocolonely roept haar gebruikers op onderdeel te worden van de ‘Sweet Solution’ en een petitie te tekenen. In die petitie wordt opgeroepen om de wetgeving te steunen die bedrijven verplicht om misstanden in hun keten aan te pakken. De opbrengsten van de repen gaan naar stichting 100WEEKS. Een stichting die vrouwen in Afrika ondersteunt om uit armoede te geraken door direct geld aan ze over te maken en via financiële training. Paul Schoenmakers, Head of Impact bij Tony’s Chocolonely: “Vijftien jaar nadat we onze eerste reep lanceerden met een alarmerende boodschap, is er nog te weinig veranderd. Met deze repen willen we niet met de vinger wijzen, we roepen de hele chocolade-industrie, inclusief alle merken, op om hun verantwoordelijkheid te nemen en samen alle chocolade 100% slaafvrij te maken. We zijn allemaal onderdeel van het probleem en kunnen allemaal onderdeel zijn van de Sweet Solution.”

Wetgeving

Tony’s voert sinds 2017 samen met andere chocolademakers en partners campagne voor wetgeving om bedrijven verantwoordelijk te maken voor de schending van mensenrechten in hun ketens. Nu de VN 2021 heeft uitgeroepen tot het Internationale Jaar van de afschaffing van kinderarbeid, is dit het moment voor actie, volgens Tony’s.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid