Henk Jan Beltman stopt bij Tony’s Chocolonely


Henk Jan Beltman vertrekt per 1 oktober bij het 'slaafvrije' chocolademerk / Foto bij: Tony’s Chocolonely

Persoonlijk - Henk Jan Beltman, mede-eigenaar van Tony’s Chocolonely stopt als topman van het chocolademerk. De functie van ‘chief chocolate officer’ zoals Beltman zich liet noemen wordt op 1 oktober dit jaar overgenomen door de Brit Douglas Damont van Innocent Drinks.

Beltman twijfelde al langer of hij wel de geschikte persoon was om zo’n groot bedrijf te leiden. Zelf ziet hij zich meer als ondernemer die geschikt is voor de opbouw van een merk.

Na bijna 12 jaar als Tony’s chief chocolate officer vindt hij het tijd worden om Tony’s Chocolonely door te laten groeien naar een nieuw hoofdstuk. ‘Dit nieuwe hoofdstuk ontgroeit wat ik zelf het allerleukste vind aan mijn rol; mouwen opstropen en zelf impact maken als ondernemer’, aldus Beltman.

Werken bij Tony’s Chocolonely zag hij als een geweldige achtbaan die hij voor geen goud had willen missen. ‘Het was een enorme eer om deel te mogen uitmaken van Tony’s Chocolonely, een impactbedrijf waar de missie (samen maken we 100% slaafvrij de norm in chocolade) altijd op nummer 1 staat. Terugkijkend voel ik me bevoorrecht om het fantastische Team Tony’s te hebben mogen leiden’, aldus de vertrekkende topman.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Food Cabinet behaalt B Corp certificering

Certificering- Creative agency Food Cabinet is vanaf nu een B Corporation. Om de certificering te verkrijgen moet een organisatie aan hoge standaarden voldoen op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid. B Corp bedrijven zijn onder andere Tony’s Chocolonely, Patagonia, The Food Line Up, YB, Dopper en Moyee Coffee.

Lees bericht


Freek Wessels naar food startup Johnny Cashew

Overstap - Freek Wessels is vanaf 1 maart mede-eigenaar van Johnny Cashew. De voormalig CFO van Tony’s Chocolonely gaat zich vooral richten op de business development, de issue awareness en de finance van de startup. Het bedrijf lanceert later deze maand haar eerste producten bij flitsbezorger Gorillas.

Lees bericht

Tony’s lanceert ‘lookalike’-repen als ‘Sweet Solution’

Actie - Tony’s Chocolonely introduceert vier ‘lookalike’ chocoladerepen (limited edition) om aandacht te vragen voor moderne slavernij en illegale kinderarbeid in de chocolade-industrie. Het chocolademerk dat strijdt tegen kinderslavernij vindt dat er na 20 jaar te weinig is veranderd en roept op tot wetgeving.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid