Too Good To Go-app krijgt hoge waardering van Apple
Verkiezing – De app tegen voedselverspilling van Too Good To Go is uitgeroepen tot een van de winnaars in de categorie ‘Cultural Impact Award’ op de prestigieuze Apple App Store Awards 2023. Van de 40 wereldwijde finalisten in 10 categorieën is de app bekroond met een award in deze categorie vanwege de uitzonderlijke gebruikerservaring en de diepgaande culturele impact van de applicatie op de samenleving.
Dankzij Too Good To Go is de verspilling van meer 280 miljoen maaltijden voorkomen. Inmiddel gebruiken wereldwijd 85 miljoen gebruikers de voedseloverschotten in meer dan150.000 winkels. Dat zijn speciaalzaken als bakkerijen, cafés en restaurants in 17 landen. “Deze award bewijst dat bedrijven dankzij technologie een grote sociale impact op de wereld kunnen hebben”, zegt Mette Lykke, CEO van Too Good To Go. Ze benadrukt dat het succes van Too Good To Go niet alleen te maken heeft met financieel gewin; omdat de aangeboden producten goedkoper zijn, maar dat het vooral gaat om het voorkomen van verspilling van goed voedsel, het verminderen van CO2e-uitstoot en het actief bijdragen aan de strijd tegen klimaatverandering.
Elke maaltijd telt
Het gebruik van de Too Good To Go applicatie is simpel en eenvoudig. Elke dag verzamelen Too Good To Go partners hun onverkochte en overtollige voedsel en verkopen dit tegen een gereduceerde prijs in ‘Verrassingspakketten’. Dankzij de gratis app kunnen miljoenen gebruikers gemakkelijk de Verrassingspakketten reserveren om op een vooraf bepaald tijdstip op te halen, waardoor partners kunnen profiteren van extra bezoekersaantallen en inkomsten, terwijl de hoeveelheid afval wordt verminderd. “Het is inspirerend om te zien hoe app-ontwikkelaars ongelofelijke apps en games blijven bouwen die de wereld om ons heen herdefiniëren,” zegt Tim Cook, de CEO van Apple. "De winnaars van dit jaar vertegenwoordigen het onbeperkte potentieel van ontwikkelaars om hun visies tot leven te brengen, door apps en games te creëren die missiegedreven zijn met opmerkelijke vindingrijkheid, uitzonderlijke kwaliteit.”
Bron: Too Good To Go/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Ad Schaap en Kaj Gorgels starten samen Drippy’s
Horecaconcept - Kaj Gorgels, bekend van YouTube en tv-presentator, start samen met horecaondernemer en CEO van De Beren Ad Schaap en culinair influencer Colin Knopper hamburgerrestaurant Drippy’s. Het horecabedrijf is gevestigd aan het Stadhuisplein in Rotterdam.
Lees berichtVakprijs voor Restaurant Spetters in Breskens
Verkiezing - Restaurant Spetters in Breskens is uitgeroepen tot Restaurant van het Jaar door restaurantvereniging JRE-Nederland. Het Zeeuwse restaurant van topkok Laurent Smallegange kreeg de vakprijs toegekend tijdens het Eindejaarsdiner van JRE-Nederland in Maastricht.
Lees berichtKHN bereikt akkoord over nieuwe Horeca-cao
Personeel - KHN is samen met FNV Horeca een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Er lag al een overeenkomst tussen beide partijen, maar maandag werd bekend dat de achterban van FNV Horeca ook akkoord is.
Lees berichtNederlands Culinair Team wint Zilver en Sustainability Award
Wedstrijd - Het Nederlands Culinair Team, vertegenwoordigd door Tom Lamers en Tim Hoppe, heeft afgelopen week zilver en de Sustainability Award gewonnen tijdens de finale van de Global Chef Challenge in Singapore. Deze wedstrijd werd georganiseerd door het chef-netwerk Worldchefs.
Lees berichtEssense nieuwe high-end cateraar in eventcatering
Eventcatering – Chef-koks Jeroen Robberegt en Jasper Gronert hebben de handen ineen geslagen en zijn een nieuw avontuur aangegaan in de eventcatering met het bedrijf Essense. Met het high-end cateringbedrijf willen zij een nieuwe norm neerzetten op het gebied van culinaire evenementen.
Lees bericht‘Meer mensen dan ooit werkzaam in de horeca’
Analyse - Nieuwe cijfers uit de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector laten zien dat het aantal mensen dat werkzaam is in de horeca een recordhoogte heeft bereikt. Het totaal aantal dienstverbanden komt in 2023 uit op 517.000.
Lees bericht