Too Good To Go-app krijgt hoge waardering van Apple
![](/uploads/2023_03_06_Too_Good_To_Go_Shop_1810_(1)_18__(Small).png)
Verkiezing – De app tegen voedselverspilling van Too Good To Go is uitgeroepen tot een van de winnaars in de categorie ‘Cultural Impact Award’ op de prestigieuze Apple App Store Awards 2023. Van de 40 wereldwijde finalisten in 10 categorieën is de app bekroond met een award in deze categorie vanwege de uitzonderlijke gebruikerservaring en de diepgaande culturele impact van de applicatie op de samenleving.
Dankzij Too Good To Go is de verspilling van meer 280 miljoen maaltijden voorkomen. Inmiddel gebruiken wereldwijd 85 miljoen gebruikers de voedseloverschotten in meer dan150.000 winkels. Dat zijn speciaalzaken als bakkerijen, cafés en restaurants in 17 landen. “Deze award bewijst dat bedrijven dankzij technologie een grote sociale impact op de wereld kunnen hebben”, zegt Mette Lykke, CEO van Too Good To Go. Ze benadrukt dat het succes van Too Good To Go niet alleen te maken heeft met financieel gewin; omdat de aangeboden producten goedkoper zijn, maar dat het vooral gaat om het voorkomen van verspilling van goed voedsel, het verminderen van CO2e-uitstoot en het actief bijdragen aan de strijd tegen klimaatverandering.
Elke maaltijd telt
Het gebruik van de Too Good To Go applicatie is simpel en eenvoudig. Elke dag verzamelen Too Good To Go partners hun onverkochte en overtollige voedsel en verkopen dit tegen een gereduceerde prijs in ‘Verrassingspakketten’. Dankzij de gratis app kunnen miljoenen gebruikers gemakkelijk de Verrassingspakketten reserveren om op een vooraf bepaald tijdstip op te halen, waardoor partners kunnen profiteren van extra bezoekersaantallen en inkomsten, terwijl de hoeveelheid afval wordt verminderd. “Het is inspirerend om te zien hoe app-ontwikkelaars ongelofelijke apps en games blijven bouwen die de wereld om ons heen herdefiniëren,” zegt Tim Cook, de CEO van Apple. "De winnaars van dit jaar vertegenwoordigen het onbeperkte potentieel van ontwikkelaars om hun visies tot leven te brengen, door apps en games te creëren die missiegedreven zijn met opmerkelijke vindingrijkheid, uitzonderlijke kwaliteit.”
Bron: Too Good To Go/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven
Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.
Lees berichtburgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY
Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtUdo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Lees berichtDe Eetgemak Groep en TotaalVERS bundelen krachten
Samenwerking – Maaltijdenproducent De Eetgemak Groep en TotaalVERS, gespecialiseerd in het leveren van een totaalpakket aan eten en drinken, bundelen hun krachten. Doel van de samenwerking is de dienstverlening naar afnemers verder verbeteren.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees bericht