Too Good To Go redt 2,5 mln merkproducten met 100.000 pakketten


Too Good To Go heeft in Nederland in minder dan een jaar tijd ruim 100.000 Magic Pakketten gered met 2,5 miljoen producten

Voedselverspilling – Marktplaats voor voedseloverschotten, Too Good To Go, heeft in Nederland in minder dan een jaar tijd ruim 100.000 Magic Pakketten gered. Deze pakketten bevatten producten van fabrikanten die om verschillende redenen niet aan retailers kunnen worden verkocht. In plaats van ze weg te gooien, worden ze rechtstreeks bij de consument thuisbezorgd, waar ze een tweede leven krijgen. Na een pilot met Unilever zijn meer dan 50 fabrikanten bij de service aangesloten en zo’n 2,5 miljoen producten gered van verspilling.

Bij de verwerking, productie en verpakking van levensmiddelen wordt veel weggegooid: zo’n 18% wordt tijdens dat proces onnodig weggegooid. Too Good To Go wilde daaraan in november 2022 een einde maken en introduceerde het ‘Magic Pakket’-model. Hiermee kunnen fabrikanten producten die niet meer geschikt zijn voor verkoop aan bijvoorbeeld supermarkten, bijvoorbeeld door drukfouten op het label of een te korte Tenminste Houdbaar Tot (THT)-datum, toch aan de consument verkopen. Inmiddels zijn op deze manier ruim 100.000 Magic Pakketten gered van de verspilling, wat gelijkstaat aan 1,450,000 kg vermeden CO2e-uitstoot. Geertje Zeegers, Country Director van Too Good To Go Nederland over de mijlpaal: “We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om voedselverspilling tegen te gaan. Het Magic Pakket biedt niet alleen een uitkomst voor de fabrikant, maar ook voor de consument en de planeet. We roepen fabrikanten die nog niet aangesloten zijn op om zich ook aan te sluiten en krachten te bundelen in de strijd tegen voedselverspilling. Samen bereiken we meer.”

50 fabrikanten

Too Good To Go koopt producten rechtstreeks op van fabrikanten, waarna ze verpakt worden in een Magic Pakket. Vervolgens wordt het pakket tegen een gereduceerde prijs aangeboden op de Too Good To Go-app en na bestelling bij de consument thuisbezorgd door PostNL. Meer dan 50 fabrikanten hebben inmiddels gebruikgemaakt van het model, waaronder Kraft Heinz, Oatly, Coca-Cola en John West.

Verrassingspakket

Sinds 2016 maakt Too Good To Go het voor Nederlandse bakkers, supermarkten en horeca mogelijk hun overgebleven voedsel tegen een gereduceerde prijs aan te bieden aan consumenten. Met het bekende Verrassingspakket-model zijn inmiddels ruim 22 miljoen maaltijden gered. Zo’n 4 miljoen Nederlanders hebben de app gedownload en meer dan 10.000 partners zijn aangesloten op het platform.

Bron: Too Good To Go/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Too Good To Go-app krijgt hoge waardering van Apple

Verkiezing – De app tegen voedselverspilling van Too Good To Go is uitgeroepen tot een van de winnaars in de categorie ‘Cultural Impact Award’ op de prestigieuze Apple App Store Awards 2023. Van de 40 wereldwijde finalisten in 10 categorieën is de app bekroond met een award in deze categorie vanwege de uitzonderlijke gebruikerservaring en de diepgaande culturele impact van de applicatie op...

Lees bericht


Ook Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten

Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...

Lees bericht

‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht







© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid