Total meest loyale klanten binnen petrol


Nationaal Formule Onderzoek – Total heeft binnen de petrolsector de meest tevreden gasten. Maar liefst 22 procent van de klanten daar is zo tevreden over het bezoek dat ze de formule een 9 of 10 geven, zo blijkt uit de onderliggende onderzoeksgegevens uit het Nationaal Formule Onderzoek (NFO). Esso benadert Total op dit gebied het dichtst met precies 20 procent van de gasten die de formule de maximale score geeft in het NFO. “Dit zijn vaak ook de loyale klanten. Klanten die terugkomen en zo positief zijn dat ze de vestiging ook aan anderen in hun omgeving aanbevelen”, aldus onderzoeker Frank Meeuwsen van onderzoeksbureau Foodstep in de gisteren verschenen printuitgave van @FoodClicks. Shell scoort hierin het laagst (15 procent geeft de keten een 9 of 10). BP heeft overigens de grootste groep ‘negatieve’ klanten. Uit het NFO blijkt dat 16 procent van de gasten een criticaster is (oordeel 6 of lager) tegen 11 procent bij Total en 12 procent bij Shell en Esso. Texaco scoort gemiddeld met 17 procent zeer positieve gasten en 15 procent kritische gasten. Ikea vs Hema Een andere sector waar wat opvallende uitkomsten in te zien zijn, is horeca bij retail. Daarin wordt Ikea met Hema vergeleken. Wat blijkt? Hema heeft meer zeer positieve gasten, gasten die de formule een 9 of 10 geven, dan Ikea. “Een vijfde van de Hema-gasten is zeer positief, tegen 17 procent van de Ikea-gasten. Daarentegen heeft Ikea weer minder criticasters dan Hema.” @FoodClicks presenteert de komende maanden diverse, onderliggende uitkomsten uit het NFO. Meer weten over de scores van de verschillende formules en sectoren. Lees dan de nieuwste editie van @FoodClicks. Een abonnement aanvragen kan hier. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid