Twee iconische Haagse horecagelegenheden bundelen krachten
Samen sterk - Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade en restaurant Waterproef slaan de handen ineen en openen vanaf vrijdag tijdelijk een tweede restaurant in het hotel. Op initiatief van Leonardo Royal Hotel Den Haag Promenade opent restaurant Waterproef, een begrip in de haven van Scheveningen, een tijdelijke tweede vestiging.
De beide restaurants gaan de keuken delen met de vaste keukenbrigade van restaurant Brut International Flavours. Het initiatief is opgepakt om elkaar door de crisis heen te helpen. Afhankelijk van de belangstelling zal restaurant Waterproef twee weekenden lang (op vrijdag en zaterdag) een viergangendiner serveren met seizoensgebonden producten. Het diner kan alleen in combinatie met een hotelovernachting.
Hart onder de riem
Na het weggeven van een gratis hotelovernachting voor Haagse IC-medewerkers steekt Leonardo Royal Den Haag Promenade nu de Haagse horeca een hart onder de riem. Patrick Aarsman, General Manager van het hotel: “Wij vinden het belangrijk om Den Haag te helpen passend in de huidige coronaregels. Ons credo is ‘Feeling Good’ en op dit moment verdient restaurant Waterproef om ook te doen waar zij gelukkig van worden: gasten een onvergetelijke culinaire avond te bezorgen. Om deze reden hebben wij Yves van Westreenen, oprichter van Waterproef, uitgenodigd om samen met onze keukenbrigade de keuken te delen.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Compass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSteeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd
Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.
Lees bericht