Tweede winstgevende kwartaal voor HelloFresh
Bezorgservice – Maaltijdbox-leverancier HelloFresh blijft sterke prestaties communiceren. Het wereldwijd opererende bedrijf meldt voor het tweede kwartaal op rij winstgevend te zijn. Ook de omzet van de groep groeide fors in het derde kwartaal. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 45,8% tot 441 miljoen euro. Volgens eigen cijfers van HelloFresh heeft het bedrijf 68,9 miljoen maaltijden geleverd aan 2,61 miljoen klanten in de landen waar de maaltijdbox-leverancier actief is. Deze goede resultaten werden gerealiseerd ondanks het feit dat het derde kwartaal, vanwege het zomerseizoen, meestal een minder sterk kwartaal is." Ons zeer sterke derde kwartaal laat zien hoe ver we zijn gekomen. We blijven ons assortiment van maaltijden en producten uitbreiden en verbeteren," aldus Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh SE. Zoals eerder op 14 oktober gemeld, heeft het bedrijf haar vooruitzichten voor het boekjaar verhoogd. Het bedrijf verwacht nu een omzetgroei van tussen de 31% en 33% te realiseren. Dat zal gebeuren met enkele wijzigingen in het managementteam. Zo wordt Ed Boyes, voorheen CEO van HelloFresh VS en al zeven jaar werkzaam bij HelloFresh, per 1 januari 2020 lid van de HelloFresh Management Board in een nieuw gecreëerde CCO-rol. Zijn functie als CEO zal worden overgenomen door Uwe Voss die reeds drie jaar werkzaam is als COO van HelloFresh VS. Bron: @FoodClicks Bezorgservice – Maaltijdbox-leverancier HelloFresh blijft sterke prestaties communiceren. Het wereldwijd opererende bedrijf meldt voor het tweede kwartaal op rij winstgevend te zijn. Ook de omzet van de groep groeide fors in het derde kwartaal. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 45,8% tot 441 miljoen euro. Volgens eigen cijfers van HelloFresh heeft het bedrijf 68,9 miljoen maaltijden geleverd aan 2,61 miljoen klanten in de landen waar de maaltijdbox-leverancier actief is. Deze goede resultaten werden gerealiseerd ondanks het feit dat het derde kwartaal, vanwege het zomerseizoen, meestal een minder sterk kwartaal is." Ons zeer sterke derde kwartaal laat zien hoe ver we zijn gekomen. We blijven ons assortiment van maaltijden en producten uitbreiden en verbeteren," aldus Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh SE. Zoals eerder op 14 oktober gemeld, heeft het bedrijf haar vooruitzichten voor het boekjaar verhoogd. Het bedrijf verwacht nu een omzetgroei van tussen de 31% en 33% te realiseren. Dat zal gebeuren met enkele wijzigingen in het managementteam. Zo wordt Ed Boyes, voorheen CEO van HelloFresh VS en al zeven jaar werkzaam bij HelloFresh, per 1 januari 2020 lid van de HelloFresh Management Board in een nieuw gecreëerde CCO-rol. Zijn functie als CEO zal worden overgenomen door Uwe Voss die reeds drie jaar werkzaam is als COO van HelloFresh VS. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’
Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.
Lees berichtMaaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar
Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.
Lees berichtHelloFresh introduceert kant-en-klare maaltijden Factor in Nederland
Maaltijdenservice - HelloFresh introduceert de kant-en-klare maaltijden van Factor in Nederland en Vlaanderen. Factor is al 10-jarig succesvol actief in de VS en werd in 2020 overgenomen door HwelloFresh. Nederland en Vlaanderen zijn nu de eerste Europese markten waar Factor wordt geïntroduceerd.
Lees berichtMaaltijdboxen vooral populair onder twintigers
Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox
Lees berichtHelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager
Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.
Lees bericht‘Nederlander beknibbelt op kerstdiner vanwege inflatie’
Onderzoek – Een kleiner gezelschap aan de eettafel en een minder luxe kerstmenu. Dat is het gevolg van de inflatie dat ook mensen parten speelt tijdens de feestdagen. Volgens onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh leveren de hoge prijzen van voedsel de Nederlander wel degelijk zorgen.
Lees bericht