Uber Eats gaat Starbucks koffie thuisbezorgen


Bezorgdienst - Uber Eats en Starbucks gaan samenwerken. De bezorgdienst gaat vanaf vandaag koffie en aanverwante artikelen voortaan thuisbezorgen. Het betreft vooralsnog een proef vanuit een zestal locaties.

De bestelmogelijkheid is vooral opgestart omdat veel mensen in deze tijd inmiddels als drie maanden thuiswerken. Om de start gelijk een boost te geven wordt de eerste week geen kosten in rekening gebracht voor het bezorgen.

Daarnaast heeft Starbucks verpakkingen ontwikkeld zodat zowel warme, als koude items worden geleverd met dezelfde kwaliteit als in de winkels. De samenwerking tussen beide merken start in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Aukeline Tolman, General Manager Uber Eats in Nederland: “Nederland is bij uitstek een land van koffieliefhebbers, en wij zijn dan ook ontzettend enthousiast over deze samenwerking met Starbucks.”

Alice Theunissen, General Manager Starbucks Nederland: “We vinden het geweldig om de authentieke Starbucks-ervaring naar onze klanten toe te brengen. Niet alleen zodat ze kunnen genieten van het brede aanbod aan dranken die door onze barista's worden gemaakt, maar ook door het aanbieden van zoete en hartige snacks. Het is duidelijk dat thuiswerken een blijvertje is.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Prosus rondt overname Just Eat Takeaway af

Overname - Investeringsmaatschappij Prosus heeft het overnamebod op Just Eat Takeaway.com (JET) onvoorwaardelijk verklaard. Tijdens de biedingsperiode werd ruim 90 procent van de aandelen aangemeld of onherroepelijk toegezegd. Daarmee zijn alle voorwaarden vervuld en kan de transactie worden afgerond.

Lees bericht




Huismerken winnen verder terrein in de foodservice

Onderzoek - Huismerken zijn bezig aan een stille opmars binnen de Nederlandse foodservice. Niet alleen in de keuken, maar steeds vaker ook zichtbaar aan de voorkant van het horecabedrijf. Uit de meest recente editie van de GROUP7 Professional Community Scan blijkt dat inmiddels 28% van de horecaondernemers, cateraars en instellingen huismerkproducten inzet die direct zichtbaar zijn voor de gast.

Lees bericht


Uber Eats: friet is favoriete snack, maar vegan groeit

Analyse - Bezorgdienst Uber Eats heeft een analyse gemaakt van de besteltrends in Nederland in 2024. De data geven een opvallend beeld van het eetgedrag van Nederlanders, waarin traditionele snacks nog altijd favoriet zijn, maar plantaardige alternatieven aan terrein winnen.

Lees bericht

Starbucks heropent in vernieuwde Lounge 1 Schiphol

Luchthaven - Schiphol heeft er een nieuwe eyecatcher bij: een ruim 500 m² grote Starbucks in de onlangs vernieuwde Lounge 1. De vestiging telt zo’n 180 zitplaatsen en is gerealiseerd in samenwerking met Avolta AG (voorheen HMSHost, red.) en Starbucks. De koffieketen keert hiermee terug op exact dezelfde plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland opende.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid